Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steen Højmark-Jensen
Svartbag? (Læst 1085 gange) Postet d. 29-05-09 kl. 19:17
Har allerede satset på Svartbag. Grundet næb, lyse hoved og sortbrune fjerdragt, men jeg har før taget fejl,

Denne fugl går en krank skæbne imøde, hvis ikke snøre m.m. kommer ud. Den ønskede ikke min hjælp, og den gjorde ikke noget selv...

Vh Steen

Svartbag? (Har allerede satset på Svartbag. Grundet næb, lyse hoved og sortbrune fjerdragt, men jeg har før tag)
Steen Højmark-Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (770 x 513)
Besvar | Kommentér

Steen Højmark-Jensen
#1 Kommentar postet d. 29-05-09 kl. 19:24. Emne: Svartbag?
Foto #2

Bemærk snøren...

Svartbag? (Foto #2

Bemærk snøren...)
Steen Højmark-Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (770 x 513)
Besvar | Kommentér

Thomas Elbek
#2 Svar postet d. 29-05-09 kl. 19:35. Emne: Svartbag?
Ja, det er en svartbag, det lysere hoved mod den mørkere ryg. Unge sølvmåger er mere ensartede brunmelerede over helle kroppen.

Ja, trist skæbne med snøren, måske den har fået krogen ned i halsen , der er nok ikke så meget at gøre for den fugl, med mindre den kan indfanges og bringes til en dyrlæge/plejestation snarest muligt.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Steen Højmark-Jensen
#3 Kommentar postet d. 29-05-09 kl. 19:50. Emne: Svartbag?
Tak Thomas

Hvem ringer man egentlig til nu om dage i en sådan situation?

Bemærkes jeg var et pænt stykke fra nærmeste vej, og havde ikke en mobil på mig.

Håber billederne kan få lystfiskerne til at sikre deres efterladenskaber bedre.

Omvendt så går Svartbagen ikke af vejen for noget som helst

Vh Steen

Besvar | Kommentér

Thomas Elbek
#4 Kommentar postet d. 29-05-09 kl. 19:55. Emne: Svartbag?
Falck''s dyreambulance kan kontaktes på 70 10 20 30.

Jeg har selv haft æren af 2 * knopsvane efter kollision med elførende luftledninger

Og ja, svartbag er ALT-ÆDENDE.

Besvar | Kommentér

Steen Højmark-Jensen
#5 Kommentar postet d. 29-05-09 kl. 20:00. Emne: Svartbag?
Tak Thomas

Jeg vil indtaste nummeret i min mobil, og prøve at huske den fremover, men med sideunderlag, kikkert, kamera og vandflaske, så er der nok at slæbe på

Vh Steen

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Peter Lyngs

Svaraktivitet:

(287)
#6 Svar postet d. 29-05-09 kl. 20:50. Emne: Svartbag?
Det er nu altså en klassisk 2K sølvmåge (dvs ca 1 år gammel) - alene næbbet udelukker svartbag

- se linket HER

Peter

Besvar | Kommentér

Steen Højmark-Jensen
#7 Kommentar postet d. 29-05-09 kl. 21:03. Emne: Svartbag?
Jeg synes altså de Måger er meget svære, og havde efter have været gennem flere af mine gamle tråde, og det fabelagtige gode link, så satsede jeg hele butikken på Svartbag, og jeg har med vilje ikke pillet ved farverne i billederne som er taget i meget skarpt morgenlys, hvilket kan snyde i både den ene og anden retning, Venter lige på flere ekspertindlæg. Lige nu står den 1-1

I øvrigt er det sjældent at jeg tæller K1 og K2 Mågerne med på mine obs ture, fordi jeg stadig er meget usikker her.

Vh Steen

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Peter Lyngs

Svaraktivitet:

(287)
#8 Svar postet d. 29-05-09 kl. 21:14. Emne: Svartbag?
Ja, måger - især de unge - ER svære. Ikke desto mindre er denne fugl en klassisk ung sølvmåge. Som sagt udelukker næbbet effektivt svartbag, det samme gør hovedform, pondus, og tegningerne på rygfjerene.

mvh

Peter

Besvar | Kommentér

Kurt Kulle
#9 Svar postet d. 29-05-09 kl. 21:15. Emne: Svartbag?
Ja. den går en krank skæbne imøde. Jeg ville sende dette billede til dansk lystfiskerforbund/sportsfiskeren og informere deres medlemmer om hvilken skade deres redskaber forvolder i naturen hvis de ikke forstår at omgås naturen på rette måde.

Sidste år så jeg en skallesluger der hang i benene i Dradør havn - den var på daværende tidspunkt død - fuglen hang med hovedet nedad - fanget i nylonline.

Sportsfiskeren er efter min opfattelse efter alle andre org. der ved det mindste fejltrin - især overfor alm. menneskere der ønsker at fange en gang skrubber.

Jeg kender heller ikke andre organisationer der har ejendomsret fra dagligvande og 100 meder til havs.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator