Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Camilla :)
Fra reden - æg. Ringduen (Læst 628 gange) Postet d. 30-05-09 kl. 00:29
OPS: Jeg har oprettet denne tråd igen, da jeg kom til at trykke accepter svar ved et uaccepteret. Ups

Hej allesammen

Jeg har lige et spørgesmål, som jeg håber, en af jer derude kan svare på.

Hvor lang tid går der, fra ringduen har bygget reden, til den lægger æggene?

Min ringdue har lagt i reden et godt stykke tid nu og reden ser bedre og bedre ud + Der er også pyntet med nogle duefjer.

Mvh. Ringduen

Besvar | Kommentér

Kim Biledgaard

Svaraktivitet:

(96)
#1 Svar postet d. 30-05-09 kl. 10:07. Emne: Fra reden - æg. Ringduen
Nu blander jeg mig også her, da jeg nu var så godt i gang i din tidligere tråd - se linket HER:

De fleste fugle lægger æg indenfor ganske få dage efter reden er færdig. Der er jo ingen tid at spilde!

Jeg har ikke kunnet finde nogen tidsangivelse nogen steder, som fortæller, hvor lang der går fra reden er færdig til æggene lægges. Jeg tror problemet bl.a. ligger i: Hvornår er reden færdig? Kan man sige det præcis? Og svaret bliver så, at reden er færdig, når æglægningen begynder!

Det undrer mig så, at duen ligger fast på reden, når du siger at der ingen æg er??

Forøvrigt behøver du ikke at starte en ny tråd, fordi du har accepteret et svar. Tråden er ikke lukket af den grund, og du kan fint acceptere flere svar på den samme tråd

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Camilla :)
#2 Kommentar postet d. 30-05-09 kl. 12:51. Emne: Fra reden - æg. Ringduen
Hej igen Kim

Tak for svar! Det undrer bestemt også mig at den ikke lægger æg. Men det er nok, som du siger, fordi reden ikke er færdig. Reden ser også bedre og bedre ud.

Der er nu gået ca. 12 dage siden de gik igang med reden, så jeg tror snart æggene bliver lagt

- Og det med tråden. Tak, jeg er ny her, så jeg kender ikke helt til hvordan det fungerer..

Mvh. Ringduen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator