Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Siewertsen
Jeg tør ikke give et ID-bud, hvem tør?? (Læst 1270 gange) Postet d. 31-05-09 kl. 21:52
Jeg vil indlede med at undskylde den meget dårlige billededok. og så vil jeg forsøge at beskrive optagelses-situationen. I går lørdag eftermiddag var jeg taget ud i rørskoven i Jægersø, ved Ishøj Str. for at filme en rørhøg M som jeg har obs. flere gange fra østsiden. Fuglen er set four. lavt over rørskoven i den vestlige ende ved gangbroen. Jeg fandt et godt sted mod vest med frit view til alle sider og havde medbragt fotostativ, telescop, kikkert og kamera. Den formøse rørhøg holdt desværre siesta den dag. Det var "pakkesammentid" på et tidspunkt hvor telescop. er på stativ, kikkerten om halsen og kamera på jorden da der pludselig kommer en fugl med en meget langt hale ind fra vest mod øst i flugt. Jeg griber kameraet på jorden og skyder mod den 3 gange.

Jeg tør ikke give et  ID-bud, hvem tør?? (Jeg vil indlede med at undskylde den meget dårlige billededok. og så vil jeg forsøge at beskrive  op)
Finn Siewertsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (913 x 608)
Besvar | Kommentér

Peter Krogh

Svaraktivitet:

(7)
#1 Svar postet d. 31-05-09 kl. 21:54. Emne: Jeg tør ikke give et ID-bud, hvem tør??
Hej Finn

Min umiddelbare indskydelse er Gøg, en .

Mvh

Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Thomas Elbek
#2 Svar postet d. 31-05-09 kl. 21:55. Emne: Jeg tør ikke give et ID-bud, hvem tør??
Jeg synes det ligner en gøg med den lange hale, og de lidt falkeagtige vinger.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jens Elm Sørensen

Svaraktivitet:

(585)
#3 Svar postet d. 31-05-09 kl. 21:56. Emne: Jeg tør ikke give et ID-bud, hvem tør??
Jeg synes nu mest det ligner en gøg.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Finn Siewertsen
#4 Kommentar postet d. 31-05-09 kl. 21:57. Emne: Jeg tør ikke give et ID-bud, hvem tør??
Fuglen syntes meget grå og med en usandsynlig lang hale. Den var væsentlig mindre en en rørhøg, har lange smalle vinger. Sås kun i flugt. Ikke i glidende V form.

Jeg tør ikke give et  ID-bud, hvem tør?? (Fuglen syntes meget grå og med en usandsynlig lang hale. Den var væsentlig mindre en en rørhøg, har )
Besvar | Kommentér

Bente Holm-Petersen

Svaraktivitet:

(177)
#5 Svar postet d. 31-05-09 kl. 21:58. Emne: Jeg tør ikke give et ID-bud, hvem tør??
første tanke: en gøg

mvh Bente

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn Siewertsen
#6 Kommentar postet d. 31-05-09 kl. 21:59. Emne: Jeg tør ikke give et ID-bud, hvem tør??
Her er sidste billede.

Jeg tør ikke give et  ID-bud, hvem tør?? (Her er sidste billede.)
Besvar | Kommentér

Finn Siewertsen
#7 Kommentar postet d. 31-05-09 kl. 22:08. Emne: Jeg tør ikke give et ID-bud, hvem tør??
Vingefang er for stort til en gøg. Vil mene det er en rovfugl.

Besvar | Kommentér

Thomas Elbek
#8 Kommentar postet d. 31-05-09 kl. 22:14. Emne: Jeg tør ikke give et ID-bud, hvem tør??
Prøv at sammenligne med det her billede af en gøg :

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Stig Jensen

Svaraktivitet:

(64)
#9 Svar postet d. 31-05-09 kl. 22:19. Emne: Jeg tør ikke give et ID-bud, hvem tør??
Vil anbefale, at du lytter til ovenstående svar, imø er det en klokkeklar gøg ;o)

Vh Stig

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator