Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Camilla :)
Har ringduen forladt reden? (Læst 1504 gange) Postet d. 02-06-09 kl. 17:41
Hej allesammen

For ca. 14 dage siden begyndte to ringduer at bygge en rede i mit træ.

De har ligget og til flere dage i reden ad gangen, men noglegange fløj de også lidt derfra. Men de sidste 3 dage har den ikke ligget i reden, men den er stadig omkring grunden.

Har ringduen forladt reden? Er det fordi den er bange for os? Eller er det bare pga. Varmen her for tiden?

Mvh. Camilla

Besvar | Kommentér

Michael Filtenborg
#1 Kommentar postet d. 02-06-09 kl. 17:44. Emne: Har ringduen forladt reden?
du skriver at de begyndte at bygge rede og så at de har ligget på dn flere dage af gangen. Hvor lang tid af hver?

Det tager jo kun 18 dage at ruge et dueæg ud

jo jeg læste godt du skrev 14 dage.

det kan også være de har besluttet sig for at opgive netop denne rede, elelr også sidder de der bare ikke når du er ude og kikke/forstyrer.

Besvar | Kommentér

Camilla :)
#2 Kommentar postet d. 02-06-09 kl. 18:33. Emne: Har ringduen forladt reden?
Hej Michael

Jeg ved at det kun tager 18 dage, men jeg ved også at der ikke er lagt æg endnu. Min ringdue har lagt sig i et lavt træ, så jeg kan se på afstand om der er æg. Og det ville være ret tydeligt, da æggene er rimeligt store og kridhvide.

Jeg håber på at den lægger æg!!

-Den fortvivlede :-

Besvar | Kommentér

Michael Filtenborg
#3 Kommentar postet d. 02-06-09 kl. 21:02. Emne: Har ringduen forladt reden?
så har de nok bare opgivet redestedet. Lyder heller ikke til at det var et optimalt sted de havde valgt.

Du nævner kun en ringdue i dit sidste indlæg og hvis det er tilfældet. Kan det godt være en han der prøver at satse på mere end en hest.

Besvar | Kommentér

Morten Pedersen
#4 Svar postet d. 04-07-09 kl. 22:49. Emne: Har ringduen forladt reden?
Hej

Jeg har haft nøjagtig samme oplevelse i en lille bøg 5 meter fra huset begyndte de at lægge kviste i sirlig orden, men pludselig holdt de op og flyttede 20 meter længere væk, jeg tror der var for meget larm og uro

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator