Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Benny Rytter
Hvilken lille fugl (Læst 1006 gange) Postet d. 02-06-09 kl. 22:20
Denne hoppe rundt i en grøft og fangede insekter mellem nogle hvide bredskærmede planter, ikke særlig stor skal jeg hilse og sige, den skulle ca. 1.5 m tæt på før der blev brugbart billede ud af det....og det tager en del vente tid

Hvilken lille fugl (Denne hoppe rundt i en grøft og fangede insekter mellem nogle hvide bredskærmede planter, ikke særli)
Foto: Benny Rytter
Klik på billedet for original størrelse (800 x 519)
Besvar | Kommentér

Niels Aagaard

Svaraktivitet:

(1090)
#1 Svar postet d. 02-06-09 kl. 23:25. Emne: Hvilken lille fugl
Vingerne tyder mest på Løvsanger.

kh niels

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1183)
#2 Svar postet d. 03-06-09 kl. 17:48. Emne: Hvilken lille fugl
For mig at se har vingerne her netop den længde og afrunding, der gør den til en gransanger- og den såkaldte vingeformel støtter det. Men den ligner mest en løvsanger

Flere billeder, please!

Besvar | Kommentér

Benny Rytter
#3 Kommentar postet d. 03-06-09 kl. 18:07. Emne: Hvilken lille fugl
jeg finder lige et par skilderier mere

Har stadig ikke lyden

Her er et nærbillede af hoved/bryst af selvsamme fugl

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Allan Haagensen
#4 Svar postet d. 03-06-09 kl. 23:25. Emne: Hvilken lille fugl
Nu ved jeg at farver på fotos kan snyde meget, men jeg tror på Gransanger p.g.a. vingeformlen, mørke ben og den generelt mørke grønne overside. På fotos af brystet synes jeg også den ligner Gransanger, da dette også virker mørkere end en Løvsangers rimeligt lyse indtryk. En Løvsanger er ligesom mere lysegrøn mod Gransangers mere diffuse mørke grønne farver.

Jeg kan godt lide at SE på sangere, da de er nogle fornøjelige aktive små flotte dimser. I felten synes jeg selv, at de er rimeligt lette at bestemme, men det kræver selvfølgelig erfaring, samt at man kender forskel på kaldet. Den letteste metode til bestemmelse er naturligvis sangen, men sangere synger ikke altid. Navnligt da det så vidt vides, kun er hanner der synger. Og her i ungefodringstiden synger sangere ikke nær så meget som tidligere på sæsonen. Om efteråret er det oftest kaldet, der leder en på vej til at se sangere. Der kan dog være såkaldt subsang på den tid.

Nå, men det var bare lidt bla bla fra min side af

Velbekommen

Allan

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Svend Ove Jensen

Svaraktivitet:

(627)
#5 Svar postet d. 03-06-09 kl. 23:48. Emne: Hvilken lille fugl
Mit bud er gransanger.Farven på ben og bla. udbredelsen af det gule over øjet,afgør mit bud

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator