Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anders Sydney Jensen
Rør- eller Kærsanger? (Læst 934 gange) Postet d. 03-06-09 kl. 17:07
Hej. Er dette her Rørsanger eller Kærsanger? Mon ikke det er en han og hun?

Rør- eller Kærsanger? (Hej. Er dette her Rørsanger eller Kærsanger? Mon ikke det er en han og hun?)
Foto: Anders Sydney Jensen
Besvar | Kommentér

Svend Ove Jensen

Svaraktivitet:

(627)
#1 Svar postet d. 03-06-09 kl. 17:20. Emne: Rør- eller Kærsanger?
Mit bud er rørsanger,men jeg kan ikke uddybe det særlig godt Det ser ud som de har et tyndt næb og ret korte håndsvingfjer,men det er kun fornemmelser Havde jeg dog bare hørt dem. Den ene synger jo,og de har meget forskellig sang. Rørsangeren har en knurrende og hakkende lyd (kan vel dårligt kalde det en sang ) Kærsangeren har en varieret sang med mange efterligninger af andre fugle.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Hans Lind

Svaraktivitet:

(520)
#2 Svar postet d. 03-06-09 kl. 17:37. Emne: Rør- eller Kærsanger?
Alene rørskoven burde indikere Rørsanger, hvor Kærsanger mere opholder sig i store ukrudtsplanter og mindre buske uden for rørene.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2520)
#3 Svar postet d. 03-06-09 kl. 17:40. Emne: Rør- eller Kærsanger?
Det er der bestemt en vis logik i, Hans.

Samtidig bør trådholderen måske sættes på en slags modopgave - at gøre lidt rede for fuglens sang!?

vh/Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anders Sydney Jensen
#4 Kommentar postet d. 03-06-09 kl. 17:54. Emne: Rør- eller Kærsanger?
Tak for svarene. Jeg HAR fundet ud af at det er vigtigt at lægge mærke til sangen. Jeg var dog helt sikker på at jeg havde set Rørsanger indtil jeg fik kigget i bogen og set at der jo også er Kærsanger. Billedet snyder lidt da det er taget lidt væk fra rørskoven mere ud mod mark og eng på Røsnæs ved Kalundborg. Sangen mindede mest om det som beskrives ved Kærsanger. Er der iøvrigt et sted på nettet hvor man kan lytte til fuglestemmer? Kan det være rigtigt hvis jeg også har observeret Gulbug i det område? Den havde en meget speciel sang. Ikke noget jeg havde hørt før. Jeg så og hørte den mest i sommerhushaven i birketræer men fik desværre ikke et godt billede. Den var dog gul og størrelsen passer.

Besvar | Kommentér

Hanne Farnæs
#5 Kommentar postet d. 03-06-09 kl. 17:58. Emne: Rør- eller Kærsanger?
Hej Anders

der er gulbug på Røsnæs, mellem p-plads og fyret

Vh Hanne

Besvar | Kommentér

Michael Brinch

Svaraktivitet:

(18)
#6 Svar postet d. 03-06-09 kl. 19:20. Emne: Rør- eller Kærsanger?
fuglestemmer kan høres her.

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator