Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Koustrup
Så lykkedes det at få et billede af en Mursejler. (Læst 1394 gange) Postet d. 03-06-09 kl. 20:35
Efter mange forgæves forsøg, mener jeg, at det her lykkedes at få et billede af den hurtige Mursejler.

Så lykkedes det at få et billede af en Mursejler. (Efter mange forgæves forsøg, mener jeg, at det her lykkedes at få et billede af den hurtige Mursejle)
Foto: Finn Koustrup
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 667)
Besvar | Kommentér

Niels Aagaard

Svaraktivitet:

(1090)
#1 Svar postet d. 03-06-09 kl. 20:44. Emne: Så lykkedes det at få et billede af en Mursejler.
Det kan du da roligt mene!

Tillykke! Det er et flot skud af kalorius.

kh niels

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn Koustrup
#2 Kommentar postet d. 03-06-09 kl. 20:47. Emne: Så lykkedes det at få et billede af en Mursejler.
Mange tak Niels. Mursejleren er også en af mine farvoritter blandt de danske fugle.

Besvar | Kommentér

Thomas Elbek
#3 Kommentar postet d. 03-06-09 kl. 21:08. Emne: Så lykkedes det at få et billede af en Mursejler.
Sikke et fedt billede !!!

Endelig !!

En fugl der kan bestemmes entydigt og sikkert... , øøøh hvem sagde Gråsejler ?

Besvar | Kommentér

Niels Aagaard

Svaraktivitet:

(1090)
#4 Svar postet d. 03-06-09 kl. 21:28. Emne: Så lykkedes det at få et billede af en Mursejler.
OK Thomas. Så får du æren af at forklare, hvorfor det IKKE er en Gråsejler...HEHE.

Besvar | Kommentér

Finn Koustrup
#5 Kommentar postet d. 03-06-09 kl. 21:29. Emne: Så lykkedes det at få et billede af en Mursejler.
Mange tak for din kommentar Thomas , det kunne være spændende hvis det er en Gråsejler.Jeg ser lige de andre billeder igennem for at se om man kan se om der er kendemærker for Gråsejler

Besvar | Kommentér

Finn Koustrup
#6 Kommentar postet d. 03-06-09 kl. 21:45. Emne: Så lykkedes det at få et billede af en Mursejler.
Til Niels og Thomas.

Her er lige et billede mere, måske det kan bruges til at bestemme om det er Mursejler eller Gråsejler.

Billedet er ikke helt skarpt.

Vh Finn

Så lykkedes det at få et billede af en Mursejler. (Til Niels og Thomas.
Her er lige et billede mere, måske det kan bruges til at bestemme om det er Mu)
Finn Koustrup har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (903 x 665)
Besvar | Kommentér

Thomas Elbek
#7 Kommentar postet d. 03-06-09 kl. 21:53. Emne: Så lykkedes det at få et billede af en Mursejler.
He he, det med gråsejleren var for sjov, efter alle vores tråde om gran-løvsangere var/er det befriende med en entydigt billede af en mursejler.

Ifgl. min felthåndbog er gråsejler en anelse mere lys på struben, mere afrundede vingespidser og generelt lidt mere lys end mursejler.

Og så ses den med flere års mellemrum i Danmark.

Besvar | Kommentér

Finn Koustrup
#8 Kommentar postet d. 03-06-09 kl. 22:02. Emne: Så lykkedes det at få et billede af en Mursejler.
Til Thomas.

Ok det var rart at få den på plads, navnet på fuglen må så blive Mursejler.

Vh Finn

Besvar | Kommentér

Niels Aagaard

Svaraktivitet:

(1090)
#9 Svar postet d. 03-06-09 kl. 22:40. Emne: Så lykkedes det at få et billede af en Mursejler.
Jaja. Jeg tog det da bestemt også som en joke.

Hos Gråsejler går den lyse strube længere tilbage (næsten til vingeforkanten).

Halekløften er mindre.

De mørke håndsvingfjer har (nogen) kontrast til lysere dækfjer samt især til gennemskinnelige armsvingfjer.

Ingen af disse karakterer kan stå alene, men tilsammen viser det, at Finn''s fugl (FF) ikke (99,9%) kan være en Gråsejler.

Vingekaraktererne er tydeligere på oversiden, hvor man også (ind-imellem...) kan se Gråsejlerens mere skællede overside.

Men for at være sikker, smutter jeg lige et par uger til Nord-Italien og tjekker...

kh niels

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator