Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

kirsten nielsen
Lille orange (Læst 492 gange) Postet d. 12-06-09 kl. 13:40
Små, meget smukke, orange skåle, 1-2 mm, uden stilk - med mørke hår udenpå. På det øverste gennemvædede ved af gammel nåletræsstub. 9.juni i Virup Skov.

Kan den bestemmes uden mikroskopi?

KirstenN

Lille orange (Små, meget smukke, orange skåle, 1-2 mm, uden stilk - med mørke hår udenpå. På det øverste gennemvæd)
Foto: Kirsten Nielsen
Besvar | Kommentér

Jørn Winther Jørgensen

Svaraktivitet:

(46)
#1 Svar postet d. 12-06-09 kl. 13:44. Emne: Lille orange
Der kunne evt. være tale om Frynset Skjoldbæger (Scutellinia scutellata), men vent hellere på de skrappe.

Mvh.

Jørn

Besvar | Kommentér

kirsten nielsen
#2 Kommentar postet d. 12-06-09 kl. 13:57. Emne: Lille orange
Tak skal du have, Jørn. Den ligner i hvert fald til forveksling.

Måske en af de skrappe vil bekræfte?

KirstenN

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#3 Kommentar postet d. 12-06-09 kl. 16:15. Emne: Lille orange
Du bliver nødt til at have fat i Thomas Læssøe ovre på den anden side af hegnet (læs: - se linket HER).

Ja - den ligner -, men virker umiddelbart meget lille, og forekomst på nåletræ kender jeg intet til, hvis det ikke er den, så er mikroskopi bydende nødvendigt men jeg har ikke nogen ekspertice her.

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

kirsten nielsen
#4 Kommentar postet d. 12-06-09 kl. 16:33. Emne: Lille orange
Tak skal du have, Torbjørn.

Den passer nu meget godt, hvis hårene er stive og tilstrækkeligt lange og den vokser på ved. Jeg skal hjem og føle på den, hvis jeg kan i dens lidenhed.

KirstenN

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator