Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erik Thomsen
Nyt fra den økologiske markstak - cypreskogle-hat ? (Læst 742 gange) Postet d. 17-07-09 kl. 23:16
Denne ligner næsten en cypreskogle med de tværgående sprækker...

Nogen der har et bud på art eller slægt.

Nyt fra den økologiske markstak - cypreskogle-hat ? (Denne ligner næsten en cypreskogle med de tværgående sprækker...

Nogen der har et bud på art elle)
Erik Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (676 x 507)
Besvar | Kommentér

Erik Thomsen
#1 Kommentar postet d. 17-07-09 kl. 23:17. Emne: Nyt fra den økologiske markstak - cypreskogle-hat ?
2

Nyt fra den økologiske markstak - cypreskogle-hat ? (2)
Erik Thomsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Erik Rald
#2 Kommentar postet d. 17-07-09 kl. 23:25. Emne: Nyt fra den økologiske markstak - cypreskogle-hat ?
Vi må jo altså se lamellerne.

Besvar | Kommentér

Erik Thomsen
#3 Kommentar postet d. 18-07-09 kl. 00:02. Emne: Nyt fra den økologiske markstak - cypreskogle-hat ?
Udrandede og relativt mørke - har desværre ikke billede. På trods af at de er udrandede når de næsten ned til hatranden.

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#4 Kommentar postet d. 18-07-09 kl. 21:36. Emne: Nyt fra den økologiske markstak - cypreskogle-hat ?
De ser meget tørkeramte ud? Du har vel gemt nogle til mikr.

Sikke en fornøjelse du har af den stak .

Besvar | Kommentér

Erik Thomsen
#5 Kommentar postet d. 18-07-09 kl. 23:38. Emne: Nyt fra den økologiske markstak - cypreskogle-hat ?
Det går meget godt - kronvildtet roder også rundt i den hver nat - så jeg har såmænd også fundet kastestænger i den ;o)

Jeg bliver i øvrigt ved med at finde meget bleggule eksemplarer af gulhat, så måske vi skulle checke dem en ekstra gang - Torbjørn ?

Det er da iøvrigt fint, at man finder gode arter og måske endda rødlistede arter i en økologisk markstak - selvom det er uheldig den ligger klods op af habitatområde med gamle løvtræer og potentielt sårbare lav-voksesteder...

I går fandt jeg såmænd noget der nøglede ud som fersken-rørhat lige ved siden af - selvom det nok viser sig at være en nær slægtning...

Erik /

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#6 Kommentar postet d. 19-07-09 kl. 07:31. Emne: Nyt fra den økologiske markstak - cypreskogle-hat ?
Den forstod jeg godt Erik , hvis du fotograferer og tørrer den blege gulhat skal jeg nok se på den engang efter at jeg er kommet tilbage fra feltarbejde i Grønland (24. august).

Den første ligner helt en Nøgenhat men nærmere kan ingen komme uden mikro.

mvh og god sommer

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#7 Kommentar postet d. 19-07-09 kl. 10:14. Emne: Nyt fra den økologiske markstak - cypreskogle-hat ?
Erik, hvilken farve har lamellerne på dine lyse Gulhat som ældre? Jeg kan forstå, at du mener, at det kan være tale om B. lacteus?

Du er da velkommen til at tørre et eks eller to og sende til mig, så kan jeg se om jeg kan hjælpe dig, når nu Torbjørn ikke kan holde sig hjemme her i sommer . Ellers kan han jo kigge på dem senere.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator