Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Thomassen
Hvilken svamp ? (Læst 625 gange) Postet d. 29-07-09 kl. 17:18
Svampene er set den 28. juli 2009 i Soldaterskoven i Tønder Kommune.

Svampene voksede i kanten af en nåletræsbeplantning på jorden i løvtræsblade og grannåle.

Svampene voksede sammen i et knippe, der var flere mindre knipper samme sted.

Svampenes højde er ca.5 cm. der er lameller i frugtlegemet.

Hvilken svamp ? (Svampene er set den 28. juli 2009 i Soldaterskoven i Tønder Kommune.
Svampene voksede i kanten af e)
Foto: Per Thomassen
Besvar | Kommentér

Per Thomassen
#1 Kommentar postet d. 29-07-09 kl. 17:19. Emne: Hvilken svamp ?
Jeg uploader et foto mere.

Hvilken svamp ? (Jeg uploader et foto mere.)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 666)
Besvar | Kommentér

Lise Madsen
#2 Kommentar postet d. 29-07-09 kl. 17:46. Emne: Hvilken svamp ?
kunne tyde på knippe fladhat stokken skal værer fint filtet håret i hele længden

Lise

Besvar | Kommentér

Per Thomassen
#3 Kommentar postet d. 29-07-09 kl. 18:27. Emne: Hvilken svamp ?
Lise, svampen er ikke fint filtet håret. Lugten er lidt annisagtig, ikke som karklud som anført i DANMARKS SVAMPE. Frugtlegemet er meget lille i forhold til stokken. Men tak for dit bud men jeg tror ikke det er Knippe-Fladhat.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#4 Kommentar postet d. 29-07-09 kl. 18:31. Emne: Hvilken svamp ?
Min første tanke var faktisk at det var blege, højstokkede eks. af Rød Ametysthat, og hvis stokken er rimeligt glat kunne det stadig være en mulighed, hvordan er lameltilhæftningen og tætheden?

Besvar | Kommentér

Per Thomassen
#5 Kommentar postet d. 29-07-09 kl. 20:01. Emne: Hvilken svamp ?
Jeg prøver at upload et foto mere som viser størrelsen, lamellerne og tilhæftningen - håber jeg.

Som det fremgår er der tale om en lille svamp, der var skyggefuldt og fugtigt på svampenes voksested.

Mvh. Per

Hvilken svamp ? (Jeg prøver at upload et foto mere som viser størrelsen, lamellerne og tilhæftningen - håber jeg.
So)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 770)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#6 Kommentar postet d. 29-07-09 kl. 20:06. Emne: Hvilken svamp ?
Jeg er alligevel ikke sikker på at mit bud er rigtigt, vi kommer det nok ikke nærmere, når svampene tillige er så unge Per

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#7 Kommentar postet d. 29-07-09 kl. 20:06. Emne: Hvilken svamp ?
Jeg er alligevel ikke sikker på at mit bud er rigtigt, vi kommer det nok ikke nærmere, når svampene tillige er så unge Per

Besvar | Kommentér

Per Thomassen
#8 Kommentar postet d. 29-07-09 kl. 20:19. Emne: Hvilken svamp ?
Foreløbig tak Torbjørn, jeg holder øje med udviklingen af svampene, og vender måske tilbage til sagen.

Mvh Per

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator