Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Kikkert og andet feltudstyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kjeld Jensen
Hvor køber jeg teleskop i Jylland ? (Læst 6264 gange) Postet d. 01-08-04 kl. 20:16
Jeg tænker på at købe et teleskop, problemet er bare at jeg ved ikke hvor i Jylland eller på Fyn, der er et godt sted, med et pænt udvalg. Vil jo gerne prøve flere og så vælge det som passer bedst til mig.

Håber at nogen af jer kan hjælpe mig

mvh.

Kjeld

Kommentér

Thomas Eske Holm
#1 postet d. 01-08-04 kl. 20:24. Emne: Hvor køber jeg teleskop i Jylland ?
Hej Kjeld

Mimosa Foto på Storetorv i Århus forhandler kikkerter og teleskoper, bl.a. Leica. Jeg har købt min kikkert samme sted.

Du kan få fat i dem på tlf. 86120411 eller email info@mimosa.dk.

Hilsen Thomas

Kommentér

Erhardt Ecklon
#2 postet d. 01-08-04 kl. 21:01. Emne: Hvor køber jeg teleskop i Jylland ?
Det gør du da ikke men bestiller dit teleskop hos Naturbutikken:

- se linket HER

evt. venter du til efteråret og ser deres udvalg på Felttræffet.

Mvh Erhardt

Kommentér

Jeff Price
#3 postet d. 01-08-04 kl. 21:13. Emne: Hvor køber jeg teleskop i Jylland ?
Kjeld,

Der er rigtig mange penge at spare ved at tage til Frederikshavn og så videre med færge til Göteborg. Derefter tager du bil/bus/tog til Varberg. Ved den nærliggende Getterön Fuglereservat (visitor centre) kan du købe kikkert/teleskoper og andet optiskudstyr til priser langt under de danske. Og her får du også en mere professionel behandling, samt mere valuta for pengene, end du kan få noget andet steds i DK. - se linket HER

Kommentér

Morten DD Hansen
#4 postet d. 01-08-04 kl. 21:20. Emne: Hvor køber jeg teleskop i Jylland ?
Selv om de sejlede råddent i for-foråret, mener jeg altså, at man nutildags godt kan sejle fra Grenå til Varberg. Men man får nu også aldeles professionel hjælp i Naturbutikken, om end den ikke ligger helt så naturskønt.

mange hilsner

DD

Kommentér

Henrik Callesen
#5 postet d. 01-08-04 kl. 22:35. Emne: Hvor køber jeg teleskop i Jylland ?
Slå lige koldt vand i blodet. Den med langt billigere priser i Sverige er da vist en and.

Jeg har sammenlignet priser på både DOF's Natubutikkens hjemmeside og Getteröns butiks hjemmside og Naturbutikken vinder hver gang.

Et par eksempler:

En Leica APO telvid 77 med 20-60Xzoom objektiv kan fås for 11495 Dkr i Naturbutikken og for 15645 SEK (ca. 12595 Dkr.) hos Gettröns butik. En besparelse på 1100 DKr. ved køb i Naturbutikken.

En Kowa TSN-823M med 32XW objektiv koster i Naturbutikken 13090 Dkr og i Gettröns butik 16870 SEK (ca. 13582 Dkr.). En besparelse på 490 Dkr. ved køb i Naturbutikken.

Og så sparer man en returbillet til Sverige!

Og man får en yderst professionel og venlig behandling og 14 dages fuld returret.

Man skal hvis bare være medlem af DOF (tror jeg nok). Men det er da billigere end en tur til Sverige.

Gå selv ind og tjek priserne.

- se linket HER

Mvh Henrik

Kommentér

Henrik Callesen
#6 postet d. 01-08-04 kl. 23:27. Emne: Hvor køber jeg teleskop i Jylland ?
Helt appropos Naturbutikken er her lige et link du kan se.

- se linket HER

Kommentér

Stephan Lund
#7 postet d. 02-08-04 kl. 19:15. Emne: Hvor køber jeg teleskop i Jylland ?
Vil bare lige informere om at jeg købte mit teleskop hos Photo Team Frederiks Alle 98, 8000 Århus C.

Det er lidt over et år siden og vi bestilte på daværende tidspunkt 3 teleskoper for at opnå noget rabat.

Leica Televid 77 med Leica b 32x ww okular.

Plus Manfrotto stativ ( 055clb black classig tripod ) samt manfrotto 128rc Video hoved m/plade.

PRIS: 9000 kr.

Selvfølgelig får man ikke samme professionel behandling, som hos naturbutikken. Men ved man hvad man vil ha, er der penge at spare ved at ringe rundt og går de forskellige forhandlere lidt på klingen medhensyn til prisen.

Vil man derimod også gerne, at butikken støtter op omkring ornitologiske aktiviteter, samtidig med at man handler, så er naturbutikken stedet. Desværre kan man ikke altid handle fornuftig, når man er en fattig studerende.

Mvh.

Stephan Lund

Kommentér

Kjeld Jensen
#8 postet d. 04-08-04 kl. 17:49. Emne: Hvor køber jeg teleskop i Jylland ?
Mange tak til jer alle. Altid rart at der gives så gode svar på alt herinde.

mvh.

Kjeld

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator