Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Krogh
Hvilken svamp? (Læst 1021 gange) Postet d. 10-08-09 kl. 20:19
Denne svamp gror i jord under spireahækken i haven, hvor der også har stået bambus i nærheden. Lugter relativt kraftigt af svamp/champignon. Højde ca. 30 mm, hat Ø35 mm. Hvad hedder den?

I dag, Volsted.

Mvh

Peter

Hvilken svamp? (Denne svamp gror i jord under spireahækken i haven, hvor der også har stået bambus i nærheden. Lugte)
Foto: Peter Krogh
Besvar | Kommentér

Peter Krogh
#1 Kommentar postet d. 10-08-09 kl. 20:19. Emne: Hvilken svamp?
Underside.

Hvilken svamp? (Underside.)
Besvar | Kommentér

Michael Filtenborg
#2 Kommentar postet d. 10-08-09 kl. 21:42. Emne: Hvilken svamp?
Det er helt rart at få noget fra den gruppe igen Dem er der altdi udfordring i. Her er vi hos parasolhattene. Umiddelbart ser den lidt sjov ud, måske vi skal over i noget som Nubret, men så alligevl ikke. Hmm

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3511)
#3 Svar postet d. 10-08-09 kl. 21:51. Emne: Hvilken svamp?

Jeg tænker,Parasolhat,men hvilken?

Stokbasis er lidt utydelig,men hvis der er mørke ringzoner, har jeg en i tankerne,- men vi må lige have Michael eller Erik Rald ind.

Jeg kunne jo tage gruelig fejl,-svært, når man ikke selv har haft svampen i hånden.

Mvh.Jette.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen
#4 Kommentar postet d. 10-08-09 kl. 21:57. Emne: Hvilken svamp?
Hov,-så ikke dit svar først, Michael.

Besvar | Kommentér

Peter Krogh
#5 Kommentar postet d. 10-08-09 kl. 22:14. Emne: Hvilken svamp?
Her er stokbasis. Jeg synes ikke, der er tegn på mørke ringzoner, men hvad ved jeg om det

Mvh

Peter

Hvilken svamp? (Her er stokbasis. Jeg synes ikke, der er tegn på mørke ringzoner, men hvad ved jeg om det 8-)

Mvh)
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen
#6 Kommentar postet d. 11-08-09 kl. 19:55. Emne: Hvilken svamp?
Jeg fandt en svamp,som godt kunne ligne din,sidste år,-og det viste sig at være Brunrød parasolhat(L.brunneoincarnata).Den er meget sjælden,så det kunne have været fantastisk,- men jeg syntes ikke din stok ligner.

Mange hilsner Jette.

Besvar | Kommentér

Peter Krogh
#7 Kommentar postet d. 16-08-09 kl. 15:30. Emne: Hvilken svamp?
Mange tak for jeres input, Michael og Jette.

Vi kommer nok ikke helt i mål med denne Parasolhat uden mikroskopi, kan jeg fornemme. Men det blev dog til en Parasolhat, hvilket jeg ikke var klar over til at starte med.

Mvh

Peter

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#8 Svar postet d. 26-08-09 kl. 12:13. Emne: Hvilken svamp?
Hej Peter

Den tilhører gruppen omkring Pigget Parasolhat som nu er udskilt som en særlig slægt Echinoderma. Jeg kan ikke sætte navn på denne udfra foto, men det kan Jacob Heilmann-Clausen måske gøre.

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peter Krogh
#9 Kommentar postet d. 26-08-09 kl. 18:49. Emne: Hvilken svamp?
Hej Torbjørn

Så kom vi da lidt tættere på. Det du hentyder til er vel, at jeg skulle prøve at lægge svampen ind i svampeatlas?

Mvh

Peter

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator