Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tom Smidth
3 svampe fra klitten ved Nordstrand 5/8 09 (Læst 686 gange) Postet d. 11-08-09 kl. 07:42
Jeg mener selv jeg har fundet frem til den rigtige bestemmelse, men da jeg ikke kender svampene fra tidligere vil jeg gerne ha min bestemmelse vurderet.

Den første er fra de græsklædte dele af sand klitten. De dukkede op onsdag, efter mandagen og tirsdagens regn og tørrede hurtigt ud igen

Jeg har bestemt den til Knippe tåreblad, men er ikke sikker pga. manglende slør og for brune farver.

Jeg har belæg

3 svampe fra klitten ved Nordstrand 5/8 09 (Jeg mener selv jeg har fundet frem til den rigtige bestemmelse, men da jeg ikke kender svampene fra )
Tom Smidth har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#1 Kommentar postet d. 11-08-09 kl. 07:43. Emne: 3 svampe fra klitten ved Nordstrand 5/8 09
#2 har jeg bestemt til klit mørkhat.

Den stod i det bare sand, i tilknytning til marehalm

3 svampe fra klitten ved Nordstrand 5/8 09 (#2 har jeg bestemt til klit mørkhat.
Den stod i det bare sand, i tilknytning til marehalm)
Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#2 Kommentar postet d. 11-08-09 kl. 07:44. Emne: 3 svampe fra klitten ved Nordstrand 5/8 09
# 3 har jeg ingen bud på. Har du?

Den er fra samme område som nr. 1

3 svampe fra klitten ved Nordstrand 5/8 09 (# 3 har jeg ingen bud på. Har du?

Den er fra samme område som nr. 1)
Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#3 Svar postet d. 11-08-09 kl. 09:11. Emne: 3 svampe fra klitten ved Nordstrand 5/8 09
Den første er Elledans-Bruskhat, den anden er ganske rigtigt Klit-Mørkhat, den tredje er Høsletsvamp.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#4 Kommentar postet d. 12-08-09 kl. 10:00. Emne: 3 svampe fra klitten ved Nordstrand 5/8 09
Elledans bruskhatten burde jeg ha'' genkendt!

Det er fantastisk som jeg er blevet snydt af miljøet!

En svamp jeg har samlet i stor stil på sjællandske græsdækkede arealer, ser helt anderledes ud i kanten af en nordjydsk klit. Jeg må være lidt mere flittig med luppen

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#5 Kommentar postet d. 12-08-09 kl. 12:06. Emne: 3 svampe fra klitten ved Nordstrand 5/8 09
klit-mørkhatten har vi også fundet ved Atlas-workshoppen ved Fosdalen og omegn, det er spøjst at se svampe gro op af det tørre sand. Der var også de andre to svampe du har billeder af. Så det er åbenbart en del af klitfungaen p.t.

Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#6 Kommentar postet d. 12-08-09 kl. 12:17. Emne: 3 svampe fra klitten ved Nordstrand 5/8 09
Hej

Stødte i så også på denne

3 svampe fra klitten ved Nordstrand 5/8 09 (Hej

Stødte i så også på denne)
Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann

Svaraktivitet:

(288)
#7 Svar postet d. 15-08-09 kl. 14:10. Emne: 3 svampe fra klitten ved Nordstrand 5/8 09
Det ved jeg ikke, Tom, ligner da en Elledans, lugtede den? Jeg er ingen ørn til de dér små brune sager.

Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#8 Kommentar postet d. 15-08-09 kl. 16:29. Emne: 3 svampe fra klitten ved Nordstrand 5/8 09
Nej, jeg synes ikke den ligner elledans.

Lamelfarven er mere mørk brunlig og tyndere, og så stod den enlig.

Jeg har heldigvis et belæg liggende.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator