Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tom Smidth
Peber rørhat? fra Skagen klitplantage 6/8 (Læst 1133 gange) Postet d. 12-08-09 kl. 14:13
Jeg synes stokken er for tyk, men kan ikke få resten til at passe med andet end Peber rørhat!

Enig?

Peber rørhat? fra Skagen klitplantage 6/8 (Jeg synes stokken er for tyk, men kan ikke få resten til at passe med andet end Peber rørhat!

Eni)
Tom Smidth har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#1 Kommentar postet d. 12-08-09 kl. 14:14. Emne: Peber rørhat? fra Skagen klitplantage 6/8
gennemskåret - med orm

Peber rørhat? fra Skagen klitplantage 6/8 (gennemskåret - med orm ;-))
Tom Smidth har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann

Svaraktivitet:

(288)
#2 Svar postet d. 12-08-09 kl. 14:38. Emne: Peber rørhat? fra Skagen klitplantage 6/8
Peber-rørhat er det ikke, den har skrigegult stokkød, hvælvet hat med ret blank overflade, sej hathud. Porerne er rødbrune. Tynd stok.

Kig lige i Galleriet, Tom.

Udfra dine billeder er der vist ikke nogen der vil sætte navn på. Sorry.

Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#3 Kommentar postet d. 12-08-09 kl. 16:13. Emne: Peber rørhat? fra Skagen klitplantage 6/8
Nej, Jeg var godt klar over at det var et lidt vildt bud, men den var den eneste som ikke var blånende med nedløbende røde rør (bemærk at det ikke kun er rørmundingen som er rød)

Rørlaget er forøvrigt påfaldende tyndt!

Giver det anledning til andre ideer?

Besvar | Kommentér

Michael Filtenborg
#4 Svar postet d. 12-08-09 kl. 16:58. Emne: Peber rørhat? fra Skagen klitplantage 6/8
Broget. Den blåner kun ganske svagt i rørene ofte.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Michael Filtenborg
#5 Kommentar postet d. 12-08-09 kl. 16:59. Emne: Peber rørhat? fra Skagen klitplantage 6/8
Det hvade jo også været nemmest hvis du havde smagt på den, så ville du hurtigt kunne afgøre den slags i fremtiden.

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#6 Kommentar postet d. 12-08-09 kl. 17:59. Emne: Peber rørhat? fra Skagen klitplantage 6/8
Tom, du må gerne fortælle hvad dine svampe vokser under/i nærheden af. Og alt det andet, du ved

Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#7 Kommentar postet d. 12-08-09 kl. 19:01. Emne: Peber rørhat? fra Skagen klitplantage 6/8
Jeg ved godt at mine beskrivelser ikke er de bedste.

Jeg var på familieferie - ikke på svampetur Derfor var mine fotos uden for mange notater (blev lavet om aftenen) et kompromis.

Så er det jo dejligt med så kompetente medspillere

Broget-rørhat har jeg ikke fundet før i Skagen.

Den voksede under bjergfyr i mos og rensdyrlav

Besvar | Kommentér

Michael Filtenborg
#8 Kommentar postet d. 12-08-09 kl. 19:30. Emne: Peber rørhat? fra Skagen klitplantage 6/8
og så bliver biotopen heller ikke bedre for svampen.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator