Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tom Smidth
Skørhat fra Skagen klitplantage 6/8 (Læst 456 gange) Postet d. 12-08-09 kl. 14:30
Denne er fundet i løvskovdelen af klitplantagen hvor den stod langs skovsti.

Jeg har været omkring Elleskørhat men lameller er for tætte.

Svamp lidt over 5 cm. Lameller hvide. Stod skygget men vejret havde været tørt med høj sol de sidste 2 dage efter 2 dage med regn.

Nogen ideer?

Skørhat fra Skagen klitplantage 6/8 (Denne er fundet i løvskovdelen af klitplantagen hvor den stod langs skovsti.

Jeg har været omkrin)
Tom Smidth har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#1 Kommentar postet d. 12-08-09 kl. 14:31. Emne: Skørhat fra Skagen klitplantage 6/8
Undersiden med de hvide lameller (opsprukne) og den hvide faste stok

Skørhat fra Skagen klitplantage 6/8 (Undersiden med de hvide lameller (opsprukne) og den hvide faste stok)
Tom Smidth har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#2 Svar postet d. 12-08-09 kl. 19:59. Emne: Skørhat fra Skagen klitplantage 6/8
Den ligner umådelig meget en Græsgrøn Skørhat, og det passer fint med, at jeg kan se en bladstilk af birk nederst til venstre i billede 1.

Husk at notere smag (Elle-Skørhat er skarp, mens Græsgrøn Skørhat er mild), om lamellerne alle når stokken, om der er brune pletter på den stokbasis, der er skåret væk på billede 2.

Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#3 Kommentar postet d. 14-08-09 kl. 11:14. Emne: Skørhat fra Skagen klitplantage 6/8
Hej Erik.

Græsgrøn var også min umiddelbare tanke da jeg fandt den, men smagen var kun mild i kort tid - så skarp!

Men jeg smagte kun på lamelrand, ikke på stok

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator