Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tom Smidth
trævlhat/slørhat fra Nedermose 7/8 09 (Læst 725 gange) Postet d. 12-08-09 kl. 17:02
Denne svamp voksede i græsplæne.

Jeg er nået frem til at det er en trævlhat/slørhat.

Jeg har belæg, men kan den komme vider uden indsendelse af det?

trævlhat/slørhat fra Nedermose 7/8 09 (Denne svamp voksede i græsplæne.

Jeg er nået frem til at det er en trævlhat/slørhat.

Jeg har b)
Tom Smidth har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#1 Kommentar postet d. 12-08-09 kl. 17:03. Emne: trævlhat/slørhat fra Nedermose 7/8 09
hat

trævlhat/slørhat fra Nedermose 7/8 09 (hat)
Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#2 Kommentar postet d. 12-08-09 kl. 17:03. Emne: trævlhat/slørhat fra Nedermose 7/8 09
gennemskåret

trævlhat/slørhat fra Nedermose 7/8 09 (gennemskåret)
Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#3 Svar postet d. 13-08-09 kl. 14:45. Emne: trævlhat/slørhat fra Nedermose 7/8 09
De ret fjerne, ret bredt tilvoksede rustbrune lameller tyder på en slørhat, men jeg har ikke set noget, der ligner.

Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#4 Kommentar postet d. 13-08-09 kl. 17:17. Emne: trævlhat/slørhat fra Nedermose 7/8 09
Hvis jeg lægger den ind på Svampeatlas som slørhat og sender belæget ind, kan den jo bestemmes.

Kan du huske hvem den skal sendes til?

Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#5 Svar postet d. 13-08-09 kl. 22:42. Emne: trævlhat/slørhat fra Nedermose 7/8 09
Det er Ildelugtende Slørhat (Cortinarius hinnuleus), en art, som i Danmark kun er én meget variabel art, men i Frankrig omkring 70 arter. Den har sit eget bind i et fransk flerbinds-slørhatteværk.

Kendes på de ret fjerne lameller og (i nogle former) på ringzonen på stokken.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#6 Kommentar postet d. 13-08-09 kl. 23:26. Emne: trævlhat/slørhat fra Nedermose 7/8 09
Tak skal du ha Erik

Jeg sender belæget ind til Jan

Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#7 Kommentar postet d. 23-08-09 kl. 21:19. Emne: trævlhat/slørhat fra Nedermose 7/8 09
Denne er nu blevet bestemt mikroskopisk af Jan til også at være Agardhs trævlhat

Tak for hjælpen dertil

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator