Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tom Smidth
Blødene huesvamp uden blod Rørmosen 18/8 (Læst 655 gange) Postet d. 18-08-09 kl. 21:03
Da jeg fandt denne stribe huesvampe på en rødel tænkte jeg først på blødende huesvamp eller blodrød dito, men det saft der kom ud (ikke meget) var nærmest klart.

Nogen bud på det?

Blødene huesvamp uden blod Rørmosen 18/8 (Da jeg fandt denne stribe huesvampe på en rødel tænkte jeg først på blødende huesvamp eller blodrød )
Tom Smidth har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Erik Rald
#1 Kommentar postet d. 19-08-09 kl. 01:01. Emne: Blødene huesvamp uden blod Rørmosen 18/8
Lugt (klor-?) Lokalitet og dato?

Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#2 Kommentar postet d. 19-08-09 kl. 17:47. Emne: Blødene huesvamp uden blod Rørmosen 18/8
Dato og lokalitet i overskriften.

Rørmosen er en lille ellemose. Denne rødel stod yderst i mosen op mod det tørre.

Lugten ubetydelig (efter min næse) men jeg har et belæg som har kastet lyse/hvide spore

Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#3 Kommentar postet d. 19-08-09 kl. 21:12. Emne: Blødene huesvamp uden blod Rørmosen 18/8
Lagt ind på Svampeatlas som Huesvamp og belæg sendt til Thomas 20/8

Så må vi se

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator