Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Allan Larsen
Hvordan laver jeg mine billeder om til ''jpg''? (Læst 14148 gange) Postet d. 19-08-09 kl. 03:41
Hvordan gemmer jeg et foto i ''JPG''? Jeg bruger Adobe Photoshop Cs2.

Og jeg kan ikke finde den mulighed at gemme i jpg. Det bliver hele tiden til JPEG.

Og hvorfor kan man egentlig ikke lægge jpeg billeder ind på F&N?

Med venlig hilsen Allan.

Besvar | Kommentér

Hanne S. Olesen
#1 Svar postet d. 19-08-09 kl. 04:31. Emne: Hvordan laver jeg mine billeder om til ''jpg''?
Det lyder mærkeligt. Har du prøvet at højreklikke på dine billeder for at se, om de er gemt som jpg eller jpeg"?

Jeg bruger også CS2, og mine er - hver og en - gemt som jpg.

Venlig hilsen Hanne

Besvar | Kommentér

Thomas Simonsen

Svaraktivitet:

(11)
#2 Svar postet d. 19-08-09 kl. 05:50. Emne: Hvordan laver jeg mine billeder om til ''jpg''?
Brug "save for web" funktionen.

Thomas

Besvar | Kommentér

Allan Larsen
#3 Kommentar postet d. 19-08-09 kl. 22:14. Emne: Hvordan laver jeg mine billeder om til ''jpg''?
Tak skal i ha'' men det hjalp desværre ikke.

Det er stadig jpeg, og når jeg gemmer til web'' så bliver det til gif.

Venligst Allan.

Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(4)
#4 Svar postet d. 19-08-09 kl. 22:22. Emne: Hvordan laver jeg mine billeder om til ''jpg''?
Du bruger Macintosh. Køb en PC.

Besvar | Kommentér

Allan Larsen
#5 Kommentar postet d. 19-08-09 kl. 22:43. Emne: Hvordan laver jeg mine billeder om til ''jpg''?
Nej jeg gør ikke, jeg bruger en PC.

Besvar | Kommentér

Kent Hald

Svaraktivitet:

(3)
#6 Svar postet d. 19-08-09 kl. 23:07. Emne: Hvordan laver jeg mine billeder om til ''jpg''?
Jpeg og jpg er vel samme filtype.

Jeg har ingen problemer med at lægge billeder op som min PC kalder Jpeg.

Vh. Kent

Besvar | Kommentér

Erhardt Ecklon
#7 Svar postet d. 19-08-09 kl. 23:10. Emne: Hvordan laver jeg mine billeder om til ''jpg''?
når du gemmer må du kunne se til højre hvor der er et rullegardin med flere billedformater. Din må stå på gif

Vh Erhardt

Hvordan laver jeg mine billeder om til
Erhardt Ecklon har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Erik Nielsen
#8 Kommentar postet d. 19-08-09 kl. 23:10. Emne: Hvordan laver jeg mine billeder om til ''jpg''?
Når du siger "save for web" er der vist et rullefelt hvor man kan vælge mellem gif eller jpg og så videre.

Mvh. Erik

Besvar | Kommentér

Allan Larsen
#9 Kommentar postet d. 20-08-09 kl. 01:58. Emne: Hvordan laver jeg mine billeder om til ''jpg''?
Det er lige meget hvad jeg gør, formatet bliver ved med at være i JPEG.

Og jeg kan ikke sende mit foto, jeg har prøvet flere gange.

Egentlig er det underligt, for jeg har tidligere sendt fotos, og de er alle i jpeg format, og ligger stadig på F&N.

Der står under ''opload foto'' at det ikke må være jpeg men kun jpg. Så en eller anden forskel må der være...

Er der noget der er lavet om?

Ellers skal I have tak for jeres hjælp, men jeg er desværre ikke kommet videre.

Nu prøver jeg at lægge et lille foto ind her, så må vi se om det virker...

Venligst Allan.

Hvordan laver jeg mine billeder om til
Allan Larsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator