Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Monica Nielsen
Hjælp... hvad er dette?? (Læst 378 gange) Postet d. 30-08-09 kl. 21:40
Jeg vil meget gerne have hjælp med at finde ud af hvad dette er og om det er færligt???

Har været syg og dårligt i nogle dage også min søn, og det er kommet sammen med nogle svampe i min potteplante. Tro at man kalder den "faldskærme" men er ikke sikker.

Svampene groede ved stammen af planten og der lå også hvad der ligner æg (i klase) som også er gule som svampene.

Håber der er en der kan hjælpe mig??

Mange tak på forhånd!

Monica

Hjælp... hvad er dette?? (Jeg vil meget gerne have hjælp med at finde ud af hvad dette er og om det er færligt???
Har været s)
Foto: monica
Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#1 Svar postet d. 30-08-09 kl. 22:08. Emne: Hjælp... hvad er dette??
Det er parasolhatten Leucocoprinus flos-sulphuris (=L. birnbaumii), almindelig i urtepotter, og på ingen måde skadelig.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator