Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels Mogensen
Artsbestemmelse, hjortetrøffel? (Læst 815 gange) Postet d. 31-08-09 kl. 17:32
Jeg har tidligere forespurgt vedr. hjortetrøffel, men vedlagt billede af umodent eksemplar. Jeg må så forsøge mig igen!

Jeg vedlægger 3 billeder taget i Gludsted Pl. dd.

Billede nr. 1 viser Slank snyltekølle. Billede nr. 2 trøflens overflade med tydelige spor af snyltekøllen og billede nr. 3 et tværsnit plus snyltekøllen.

Ud fra Vesterholts bog er min egen opfattelse "Grynet hjortetrøffel". Men både ved denne og ved "Vortet hjortetrøffel" angives at sporemassen bliver sort ved modenhed.

Så hvilken er det?

Mvh Niels

Artsbestemmelse, hjortetrøffel? (Jeg har tidligere forespurgt vedr. hjortetrøffel, men vedlagt billede af umodent eksemplar. Jeg må s)
Niels Mogensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Niels Mogensen
#1 Kommentar postet d. 31-08-09 kl. 17:33. Emne: Artsbestemmelse, hjortetrøffel?
Billede nr 2

Artsbestemmelse, hjortetrøffel? (Billede nr 2)
Besvar | Kommentér

Niels Mogensen
#2 Kommentar postet d. 31-08-09 kl. 17:34. Emne: Artsbestemmelse, hjortetrøffel?
Billede nr 3

Artsbestemmelse, hjortetrøffel? (Billede nr 3)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#3 Kommentar postet d. 01-09-09 kl. 20:19. Emne: Artsbestemmelse, hjortetrøffel?
Hej Niels

Jeg har set og ikke glemt din tråd, vender tilbage med et svar i morgen; men det sikreste er vist at jeg ser svampen i tørret tilstand.

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Niels Mogensen
#4 Kommentar postet d. 01-09-09 kl. 21:31. Emne: Artsbestemmelse, hjortetrøffel?
Tak Torbjørn

Den ligger i tørreskabet

Niels

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator