Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Stig Linander
Canon nyt (Læst 2958 gange) Postet d. 01-09-09 kl. 06:43
Tjek lige din foretrukne nyhedskanal om hvad Canon har barslet med i dag ...

EOS 7D

EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Savle, savle, ...

M.v.h.

Stig.

Kommentér

Lars Andersen
#1 Kommentar postet d. 01-09-09 kl. 07:44. Emne: Canon nyt
Ja, ja: - se linket HER

- se linket HER

Men venter stadig spændt på deres 100 mm macro med Hyper IS.

Det ser ud til at canonfolket nu langt om længe vil få et superkamera med objektiv til makrofotografering.

Kommentér

Henrik Pedersen
#2 Kommentar postet d. 01-09-09 kl. 10:20. Emne: Canon nyt
100mm macro is: - se linket HER

Kommentér

Kim Biledgaard
#3 Kommentar postet d. 01-09-09 kl. 10:58. Emne: Canon nyt
Makroen er længe ventet - bare der også havde været en ny 180 mm med IS. Rygter har der været om en 200 mm makro med IS, men det blev altså ikke denne gang.

7D ligner noget den "digitale EOS 3", som jeg har ventet på.

Men jeg er spændt på at se nogle tests af billedkvaliteten fra 7D. Jeg mener, 18 mio pixels banket ned på en APS-C size sensor! 50D med 15 mio pixels er ikke fremragende ved 800 ISO eller derover, så jeg er overrasket over, at man banker endnu flere pixels ned i den sensorstørrelse. Også selvom det er en ny sensor model + dobbelt DIGIC4.

Og så må vi håbe, at Canon ikke har dummet sig med det nye autofokus-system

Kommentér

Nicholas Bell
#4 Kommentar postet d. 01-09-09 kl. 11:50. Emne: Canon nyt
Ja det er spændende

Der er testbilleder tilgængeligt på Canons egen side, men der er jeg også mere interesseret i andres testfotos under lidt mere krævende vilkår.

Jeg synes jeg læste, måske på dpreview, at den nye sensor var bygget op med mikrolinser der var rykket nærmere dioderne. Det skulle mindske støj og give "utrolige resultater", men lad os nu se

Kommentér

Henrik Bringsøe
#5 Kommentar postet d. 01-09-09 kl. 11:51. Emne: Canon nyt
#3 Ganske relevante kommentarer, vil jeg mene. Dvs. Kim skriver:

"Men jeg er spændt på at se nogle tests af billedkvaliteten fra 7D. Jeg mener, 18 mio pixels banket ned på en APS-C size sensor! 50D med 15 mio pixels er ikke fremragende ved 800 ISO eller derover, så jeg er overrasket over, at man banker endnu flere pixels ned i den sensorstørrelse. Også selvom det er en ny sensor model + dobbelt DIGIC4.

Og så må vi håbe, at Canon ikke har dummet sig med det nye autofokus-system "

Er det muligt at få skåret dette nye autofokus-system ud i pap? Jeg har f.eks. set dette formuleret i Lars´ ovenstående link således:

"The EOS 7D also incorporates a new metering system. The Focus Colour Luminance metering system (iFCL) intelligently measures focus, colour and luminance, across 63 zones. Complementing the 19 AF points, the dual layer sensor is able to gather information from each distinct zone to obtain a more accurate and consistent exposure."

Det er vel det, du har i tankerne, Kim? Er der nogen, der kender mere til det, og kan forklare det?!

Endelig må prisen også være vældig relevant! Jeg har netop set en pris på £ 1.699 = Kr. 14.348 for selve 7D-huset som en slags introduktionspris (pre-order) plus lidt ekstra isenkram hos Warehouse Express i England (dvs. man slipper for at betale dansk moms ved køb derfra):

- se linket HER

Jeg vil også foretrække at læse anmeldelser af 7D, inden jeg evt. hælder penge ud i sådan et projekt!

Venligst

Henrik Bringsøe

Kommentér

Kim Aaen
#6 Kommentar postet d. 01-09-09 kl. 12:48. Emne: Canon nyt
Hejsa - spændende nyt

Rob Galbraith har åbenbart fået lov og prøve en demoversion af 7D.

- se linket HER

Mvh

Kim

Kommentér

Henrik Bringsøe
#7 Kommentar postet d. 01-09-09 kl. 13:02. Emne: Canon nyt
En tilføjelse vedr. fokusering med Canon-kamera: Jeg har undret mig over de store problemer, som vi har oplevet med front og back focus ved Canon-udstyr. For ca. 4-5 år siden var der f.eks. sønderlemmende kritik af dette for Canon hos Pressefotografforbundet, men tilsyneladende er kritikken blevet mindre med tiden. Måske har Canon formået at reducere omfanget af dette problem?

Men jeg bemærker, at det for Canon 50D er muligt selv at justere for front og back focus for de enkelte objektiver. Det bør vi vel se som et fremskridt i forhold til ældre modeller? Og dog... Jeg synes egentlig, det er en falliterklæring; som jeg ser det, bør Canon sikre sig, at deres kvalitetskameraer og -objektiver simpelthen er så professionelt fremstillede og gennemtestede, at Canon selv kan eliminere disse problemer, inden de sender deres produkter på markedet.

Mon det nye fokuseringssystem tackler disse problemer med front og back focus på effektiv vis? Så vidt jeg lige kan vurdere ud fra Rob Galbraiths anmeldelse, som Kim lige har linket til, bringer han ikke dette på banen, men skriver dog en del om det nye fokuseringssystem (jeg forstår nu ikke det hele!). Er 7D en videreudvikling af 50D?

Venligst

Henrik Bringsøe

Kommentér

Lars S. Madsen
#8 Kommentar postet d. 01-09-09 kl. 13:23. Emne: Canon nyt
Meget interessant. Ser ud til at Nikon mister en kunde efter jeg læste om den nye 100mm macro og 7d.

Kommentér

Kim Biledgaard
#9 Kommentar postet d. 01-09-09 kl. 14:15. Emne: Canon nyt
#5 Uden at have sat mig voldsomt ind i det tekniske omkring den nye autofokus, så er jeg interesseret i om den nu også virker i praksis ikke bare i teorien.

Sidst Canon smed et nyt autofokussystem på banen var for lidt over to år siden med EOS 1D Mark 3. Det var en lidt blandet fornøjelse for nogle - lad os bare sige, at der var et par småproblemer med i hvert fald en del af produktionen ... Personligt synes jeg ikke, at der har været bøvl med fokus på min 1D

Galbraiths test af 7D giver noget varierende resultater afhængigt af hvilken autofokus-mode, man anvender. Jeg vil godt se lidt mere test, før jeg beslutter om jeg skal kaste penge efter en 7D!

Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator