Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Sarah Hedelund
Hvad er dette for en svamp? (Læst 498 gange) Postet d. 04-09-09 kl. 12:42
Vi fandt denne svamp under en gåtur og synes ikke vi kan finde den i opslagsbøger mv. Måske en champignonagtig slørhat?

Nogen der kan hjælpe?

Mvh

Sarah

Hvad er dette for en svamp? (Vi fandt denne svamp under en gåtur og synes ikke vi kan finde den i opslagsbøger mv. Måske en champ)
Sarah Hedelund har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Kim Larsen
#1 Svar postet d. 04-09-09 kl. 13:19. Emne: Hvad er dette for en svamp?
Jeg har lidt svært ved at se bund og lamel; men er der noget, der taler imod en fluesvamp? Måske rødmende fluesvamp? Pose i bunden og hvide lameller?

Mvh Kim

Besvar | Kommentér

Sarah Hedelund
#2 Kommentar postet d. 04-09-09 kl. 13:22. Emne: Hvad er dette for en svamp?
Her er et billede af bunden. Giver det klarhed? Ja, jeg er altså ikke helt inde i planterigets fantastiske flora, så derfor ved jeg ikke om det kan være en fluesvamp...

Hvad er dette for en svamp? (Her er et billede af bunden. Giver det klarhed? Ja, jeg er altså ikke helt inde i planterigets fanta)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#3 Svar postet d. 04-09-09 kl. 13:32. Emne: Hvad er dette for en svamp?
Hej Sarah

Det er i hvertfald en Fluesvamp, og sandsynligvis Rødmende Fluesvamp, men det er ikke til at afgøre ud fra dit ret lille foto. Et vigtigt kendetegn på arten er om den bliver rødlig især i insektgnav i stokbasis.

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Sarah Hedelund
#4 Kommentar postet d. 04-09-09 kl. 13:45. Emne: Hvad er dette for en svamp?
Har prøvet at forstørre billedet, det er dog lidt uskarpt - beklager.

Hvad er dette for en svamp? (Har prøvet at forstørre billedet, det er dog lidt uskarpt - beklager.)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#5 Svar postet d. 04-09-09 kl. 14:11. Emne: Hvad er dette for en svamp?
Tak for det Sarah, du er kommet til at vende motivet lidt, så jeg tydeligt kan se det rødlige i stokbasis derfor er jeg ikke længere i tvivl om at det er derfor Rødmende Fluesvamp!

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Sarah Hedelund
#6 Kommentar postet d. 04-09-09 kl. 14:26. Emne: Hvad er dette for en svamp?
Tak for hjælpen begge to

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator