Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Aase Flensted
Plettet Gøgeurt? (Læst 446 gange) Postet d. 20-06-06 kl. 17:00
Jeg fandt tre Gøgeurt i dag, 20 juni, Billund, i en lavning i hedeområde mellem bl.a. tyttebær, revling, klokkelyng og guldblomme.

Er det Plettet Gøgeurt? Den største (på billedet) var godt 15 cm. de to andre var mindre. Det er mit første fund, så det ville være godt at få dem bestemt.

Jeg har flere billeder, hvis det er nødvendigt.

Mange hilsner Aase

Plettet Gøgeurt? (Jeg fandt tre Gøgeurt i dag, 20 juni, Billund, i en lavning i hedeområde mellem bl.a. tyttebær, revl)
Foto: Aase Flensted
Kommentér

Jens Christian Schou
#1 postet d. 20-06-06 kl. 21:55. Emne: Plettet Gøgeurt?
Det er Plettet Gøgeurt.

Kommentér

Aase Flensted
#2 postet d. 20-06-06 kl. 22:32. Emne: Plettet Gøgeurt?
Mange tak for svaret, Jens. Jeg havde hørt der var Gøgeurt på stedet sidste år, men vidste ikke hvilken art. Jeg var dog lidt skuffet over, at planterne ikke var større - jeg håber, de kan overleve på området. For en måned siden så jeg blade et sted, som nu er visnede.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator