Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tom Smidth
Hvidsporet svamp fra Hyrdehøj 6/9 09 (Læst 664 gange) Postet d. 06-09-09 kl. 21:13
Voksede på pind i jorden i bøgeskoven

Hat 20 mm og mere gulbrun end foto viser, radiert fibret. Lameller hvide frie, tætte og tynde.

Stok 2mm X 30mm glat.

Sporer hvide.

Mit førte indfald var skærmhat, men så er der et problem med den manglende sporefarve.

Har du andre bud?

Hvidsporet svamp fra Hyrdehøj 6/9 09 (Voksede på pind i jorden i bøgeskoven

Hat 20 mm og mere gulbrun end foto viser, radiert fibret. L)
Tom Smidth har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#1 Kommentar postet d. 06-09-09 kl. 21:14. Emne: Hvidsporet svamp fra Hyrdehøj 6/9 09
lamellerne hvide og frie

Hvidsporet svamp fra Hyrdehøj 6/9 09 (lamellerne hvide og frie)
Tom Smidth har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#2 Svar postet d. 06-09-09 kl. 21:43. Emne: Hvidsporet svamp fra Hyrdehøj 6/9 09
Det er rigtig fint med dine observationer. Men jeg tror alligevel, at det er Forårs-Fnugfod (Hydropus subalpinus).

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#3 Kommentar postet d. 06-09-09 kl. 21:50. Emne: Hvidsporet svamp fra Hyrdehøj 6/9 09
Hej Erik

Har været tilbage og set på hatten. Den er måske nok tæt på uden struktur, så det kunne godt passe (Det kan være rigtig svært med sikkerhed at sige) Men hvad med tidspunktet.

Jeg har kun set vår-fnugfod i Boserup 13/5 2007 så mit erfaringsmateriale er ikke stort - men er den ikke noget sent på det?

Besvar | Kommentér

Flemming Larsen

Svaraktivitet:

(65)
#4 Svar postet d. 07-09-09 kl. 08:16. Emne: Hvidsporet svamp fra Hyrdehøj 6/9 09
Navnet Vår-fnugfod skal nok betragtes som udtryk for, at den også forekommer om foråret

Jeg ser den lige så tit senere på året - så den i går i Fløjstrup Skov syd for Århus.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator