Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tom Smidth
Keglehat ? fra Hyrdehøj skov 6/9 09 (Læst 968 gange) Postet d. 06-09-09 kl. 21:42
Fundet på græsareal som ikke gødes men slåes som græsplæne (omkring stadion)

Hat 12 mm brun uden struktur.

Lameller svagt tilvoksede, middel tætte, brune. Sporestøv rødbrunt. Stok 1½x50mm gulbrunlig øverst til gulorange nederst. Massiv

Virker keglehat OK og kan du komme nærmere?

Keglehat ? fra Hyrdehøj skov 6/9 09 (Fundet på græsareal som ikke gødes men slåes som græsplæne (omkring stadion)

Hat 12 mm brun uden )
Tom Smidth har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#1 Kommentar postet d. 06-09-09 kl. 21:42. Emne: Keglehat ? fra Hyrdehøj skov 6/9 09
lameller

Keglehat ? fra Hyrdehøj skov 6/9 09 (lameller)
Tom Smidth har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Erik Rald
#2 Kommentar postet d. 06-09-09 kl. 21:44. Emne: Keglehat ? fra Hyrdehøj skov 6/9 09
Slægten er rigtig.

Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#3 Kommentar postet d. 06-09-09 kl. 21:53. Emne: Keglehat ? fra Hyrdehøj skov 6/9 09
Tak Erik

Jeg kan se at der er mange muligheder, så jeg indberetter som keglehat - så må jeg vende tilbage med det rette navn når jeg hører nærmere.

Besvar | Kommentér

Jacob Heilmann-Clausen

Svaraktivitet:

(87)
#4 Svar postet d. 08-09-09 kl. 08:54. Emne: Keglehat ? fra Hyrdehøj skov 6/9 09
Du kommer nok ikke til at høre nærmere uden at du sender et belæg til en keglehatteexpert De er generelt umulige uden mikroskopi.

mvh Jacob

Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#5 Kommentar postet d. 08-09-09 kl. 09:04. Emne: Keglehat ? fra Hyrdehøj skov 6/9 09
Hej Jacob

Jeg har et belæg som ligger og venter på afsendelse til Jan.

Besvar | Kommentér

Jacob Heilmann-Clausen

Svaraktivitet:

(87)
#6 Svar postet d. 08-09-09 kl. 13:26. Emne: Keglehat ? fra Hyrdehøj skov 6/9 09
Super!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator