Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Berit Fredriksen
foldhat (Læst 426 gange) Postet d. 07-09-09 kl. 02:11
På gårsdagens svampetur i udtyndet granplantage ved Mossø fandt jeg en foldhat. Ud over at nyde synet af den lidt særprægede svamp, fortsatte vi videre uden foto eller andet. Har nu siddet og studeret fotos og beskrivelser af foldhatte her. Det er visst kun Kruset Foldhat der har artsbeskrivelse, og den foldhat vi så var meget mørkere i hatten end beskrevet. Den havde ligeledes en hvid/meget lys og MEGET tynd stok. Jeg finder ingen billeder som umiddelbart ligner de eksemplarer jeg så under de andre foldhatte. Og det kan se ud som om nogle af foldhatte er relativt sjældent observeret. Vil det give mening at jeg opsøger lokaliteten igen og tager foto?

PS - svampeturen resulterede i en pæn samling spisesvampe til en dejlig aftensmad

Mvh Berit

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#1 Kommentar postet d. 07-09-09 kl. 06:15. Emne: foldhat
Ja det vil bestemt give mening at tage ud at fotografere den, vi har ca. 20 arter af foldhatte i DK, og mange af dem kan bestemmes ud fra foto (og ofte lup).

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Berit Fredriksen
#2 Kommentar postet d. 07-09-09 kl. 15:30. Emne: foldhat
Hej Torbjørn - tak for svar, og hurtigt. Jeg vil se om jeg kan genfinde dem, næste gang jeg kommer forbi.

PS - Jeg kan ikke fjerne det røde flag, da du har svaret som kommentar. Men jeg er godt tilfreds med dit svar og behøver ikke flere - er du sød at svare igen som svar, så flagget kan blive grønt?

mvh Berit

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 07-09-09 kl. 15:41. Emne: foldhat
Med fornøjelse

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator