Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Eva Olsen
Karry lugtende mælkehat (Læst 463 gange) Postet d. 07-09-09 kl. 16:29
Min mand fik desværre ikke mange gode billeder af denne, men måske den alligevel kan bestemmes. I gen vokser den i birkelund. Den dufter skarp af karry, så hele rummet nu dufter af den, selv om den har ligget ude et gøgn. Den er kraftig skællet på hatten . Den brækkede desværre lige i overgangen fra hat til stok, men det ser ud til at der er lidt nedløbende lameller

Karry lugtende mælkehat (Min mand fik desværre ikke mange gode billeder af denne, men måske den alligevel kan bestemmes. I ge)
Eva Olsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jacob Heilmann-Clausen

Svaraktivitet:

(87)
#1 Svar postet d. 08-09-09 kl. 08:56. Emne: Karry lugtende mælkehat
karry-lugtende mælkehatte i birkemoser plejer at være karry-mælkehat. Dit exemplar ser meget aparte ud og er formodentlig vanskabt eller skadet. hvis I kan finde flere eksemplarer der ser ligesådan ud hører jeg gerne om det!

mvh Jacob

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#2 Kommentar postet d. 08-09-09 kl. 13:48. Emne: Karry lugtende mælkehat
der var 2 eksemplarer ved siden af hinanden, men jeg skal da se om jeg kan finde flere. Lugten var så skarp karry, at da den havde ligget på mit skrivebord en dag og min datter kom ind i rummet, spurgte hun til hvad det var der lugtede af karry

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator