Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Arne Christiansen
Hvad hedder denne svamp? (Læst 563 gange) Postet d. 13-09-09 kl. 16:52
Svampen er fundet i Blokhus Klitplantage i dag. Kan det være en Sveden Ridderhat?Venlig hilsen Jens

Hvad hedder denne svamp? (Svampen er fundet i Blokhus Klitplantage i dag. Kan det være en Sveden Ridderhat?Venlig hilsen Jens)
Foto: jens A.Christiansen
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#1 Svar postet d. 13-09-09 kl. 19:05. Emne: Hvad hedder denne svamp?
Hej Jens

Det er vigtigt også at se svampen fra neden og gerne kødet (det sidste kan klares med en angivelse af hvilken farve det havde), endvidere er lugt og smag vigtige, samt hvilke(t) træ(er) den voksede under.

Når jeg kun kan se hatten kan det være en Ridderhat, men for den sags skyld også en Netbladhat.

Sveden Ridderhat vokser under bøg, det er ikke lige det første træ jeg tænker på i forbindelse med Blokhus

Jeg ser frem til flere oplysninger!

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Jens Arne Christiansen
#2 Kommentar postet d. 13-09-09 kl. 22:34. Emne: Hvad hedder denne svamp?
Hej Thorbjørn.

Tak for hjælpen-jeg har forstørret en lille svamp set fra bagsiden.Det er ikke sikkert at det forbedrer dine muligheder for at bestemme svampen, men så er mine muligheder udtømt. Jeg har noteret mig at der skal flere oplysninger med og jeg forsøger at gøre det bedre næste gang.Svampen voksede under grantræer og der er rester efter et grantræ under svampen ser det ud til!Venlig hilsen Jens

Hvad hedder denne svamp? (Hej Thorbjørn.
Tak for hjælpen-jeg har forstørret en lille svamp set fra bagsiden.Det er ikke sikke)
Foto: underside
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator