Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Leif H. Sørensen
Hvilken champignon? (Læst 619 gange) Postet d. 16-09-09 kl. 18:18
Onsebakke i dag.

Umiddelbart tænker jeg noget blod-champignon grupper et eller andet - men der var ikke skyggen af noget der blev rødt eller bare rødmer i kødet.

Hatten 9 - 10 cm i diameter, stok omkrig 8 cm høj. Desværre var det ene eksemplar knækket og ikke helt frisk, mens det andet var en anelse bedre (men godt ormeædt) og stadig stod fast.

Ingen bemærkelsesværdig lugt.

Løvskov (bøg, ahorn og birk). I vejkant.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh

Leif H. Sørensen

Hvilken champignon? (Onsebakke i dag. 

Umiddelbart tænker jeg noget blod-champignon grupper et eller andet - men der v)
Leif H. Sørensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Leif H. Sørensen
#1 Kommentar postet d. 16-09-09 kl. 18:19. Emne: Hvilken champignon?
Nærbillede af stokken.

Hvilken champignon? (Nærbillede af stokken.)
Leif H. Sørensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Tom Smidth
#2 Kommentar postet d. 16-09-09 kl. 19:34. Emne: Hvilken champignon?
Hej Leif

Vi er i den rødmende gruppe af champignon, men den er ikke så typisk at jeg tør sætte navn på den.

Det er mærkeligt at den ikke har nogen lugt! (sagt af en som har svært ved mange lugte - dog ikke champignonlugt)

Besvar | Kommentér

Jørn Winther Jørgensen
#3 Kommentar postet d. 16-09-09 kl. 20:10. Emne: Hvilken champignon?
P.g.a. de læderbrune skæl og purpursorte lameller, er der muligvis tale om Randskællet champignon (Agaricus subfloccosus).

Men vent hellere på eksperterne.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator