Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Daniel Svane
Database over svampe - findsvampe.dk (Læst 1437 gange) Postet d. 28-09-09 kl. 18:38
Hej svampefindere

Mig og en kammerat besluttede efter nogle mislykkede svampe-missioner, at lave en side hvor man kan oprette sine svampefund og dele dem med andre.

Siden er bygget op over google maps, så man bare skal søge på den svamp man leder efter, og den kommer op på kortet. Det er ligeledes nemt at oprette et fund, og kræver ikke noget login.

Lige i øjeblikket er der ikke oprettet nogle svampe, da siden er kommet op for nogle få timer siden, og vi aldrig personligt har haft held med at finde nogle nævneværdige svampe. Med tiden, og nok brugeres indsats, kommer der forhåbenligt en omfattende database af alverdens svampe.

Håber der er nogle der vil finde siden nyttig, og spreder rygtet til andre svampe-elskere.

- se linket HER

Kommentér

Tom Smidth
#1 Kommentar postet d. 28-09-09 kl. 21:18. Emne: Database over svampe - findsvampe.dk
Hej Daniel

Ideen er god Så god at en lignende side har været i gang i et lille års tid med over 38.000 registrerede fund

Det er den danske Svampe Atlas undersøgelse som er i gang.

Prøv at læs mere på:

- se linket HER

Kommentér

Aase Flensted
#2 Kommentar postet d. 28-09-09 kl. 22:26. Emne: Database over svampe - findsvampe.dk
Hej Daniel. Dit link til findsvampe.dk ligger fint på psychedelia.dk Du finder ikke mange brugere her på fugleognatur.dk

Kommentér

Daniel Svane
#3 Kommentar postet d. 29-09-09 kl. 00:25. Emne: Database over svampe - findsvampe.dk
Jeg prøvede egentlig bare at trække svampekendere til fra forskellige kredse. Jeg havde ingen idé om at alle der bevægede sig rundt på fugleognatur.dk havde interesse for psykadeliske svampe.

Jeg kan desværre ikke slette dette topic, så du må leve med at få den samme besked to gange.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator