Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Frede Scheye
Hvilken Svovlhat? (Læst 511 gange) Postet d. 28-09-09 kl. 20:48
Ude i skoven var jeg ikke i tvivl, den var skarp bitter nok til at være Knippe-svovlhat...

Men når jeg nu kigger på billedet synes jeg ikke lamelfarven passer, ligeledes er den noget hvidlig mod hatranden, og endelig bliver jeg i tvivl om det nu alligevel var en frønnet løvtræ-stub, de sidder på....

Hvad mener I, er det Knippe-, Gran- eller eventuelt Teglrød Svovlhat?

mvh

frede

Hvilken Svovlhat? (Ude i skoven var jeg ikke i tvivl, den var skarp bitter nok til at være Knippe-svovlhat...
Men når )
Foto: Frede Scheye
Besvar | Kommentér

Tom Smidth

Svaraktivitet:

(305)
#1 Svar postet d. 28-09-09 kl. 21:08. Emne: Hvilken Svovlhat?
Hej Frede

Med de orangebrune farver, de trekantede slørrester på randen samt voksemåde, så må det være Knippe-svovlhat som jo oftest forekommer på løvtræ men kan findes på nåletræ

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frede Scheye
#2 Kommentar postet d. 28-09-09 kl. 21:21. Emne: Hvilken Svovlhat?
Hej Tom

Tak for bekræftelsen, -atter et bevis på, at man skal holde fast i den første indskydelse

mvh

frede

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#3 Kommentar postet d. 28-09-09 kl. 21:33. Emne: Hvilken Svovlhat?
Hej

Prøv at smage på dem, så er du aldrig mere i tvivl. Jeg fik lektien af Torbjørn for et par dage siden

Besvar | Kommentér

Frede Scheye
#4 Kommentar postet d. 28-09-09 kl. 22:01. Emne: Hvilken Svovlhat?
Hej Eva

Smagte på den og var egentlig sikker på bestemmelsen, som anført i #0, men blev alligevel i tvivl

mvh

frede

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator