Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lisa Ammitzbøll
hvilken poresvamp (Læst 1467 gange) Postet d. 29-09-09 kl. 17:50
Denne flotte svamp vokser på dødt træ- stammer ved bålsted. Er det ikke en Kork-poresvamp. Oversiden er lidt ru.

venlig hilsen Lisa

hvilken poresvamp (Denne flotte svamp vokser på dødt træ- stammer ved bålsted. Er det ikke en Kork-poresvamp. Oversiden)
Foto: Lisa Ammitzbøll
Klik på billedet for original størrelse (680 x 430)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 29-09-09 kl. 17:52. Emne: hvilken poresvamp
Det er Gran-Korksvamp Lisa, vokser både på gran og fyr, kendelig på sine tætte "lameller"

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lisa Ammitzbøll
#2 Kommentar postet d. 29-09-09 kl. 17:57. Emne: hvilken poresvamp
Det var også det jeg mente

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 30-09-09 kl. 07:10. Emne: hvilken poresvamp
Undskyld Lisa, jeg huskede desværre forkert på det danske navn: Det er FYRRE-Korkhat (Gloeophyllum sepiarium), og ikke den sjældne GRAN-Korkhat (G. abietinum), kan jeg få dig til at rette MIN fejl ved lejlighed

Jeg ved godt det er forvirrende, mem Fyrre-Korkhat vokser både på fyr og gran; Gran-Korkhat vokser på gran. Den sidste har langt fjerene "lameller" se Eriks tråd!

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator