Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørgen Lissner
ID på edderkoppesvamp (Læst 843 gange) Postet d. 01-10-09 kl. 09:30
Hej svampefolk

Er der nogen der kan sætte navn på denne svamp som jeg formoder har dræbt Clubiona edderkoppen? Edderkoppen var hæftet fast med svampetråde til oversiden af et blad på almindelig skjolddrager.

Fundet på Fjandø, Nissum fjord den 29. september 2009.

Flere billeder i større størrelse:

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

Mvh Jørgen Lissner

ID på edderkoppesvamp (Hej svampefolk

Er der nogen der kan sætte navn på denne svamp som jeg formoder har dræbt Clubiona)
Jørgen Lissner har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (650 x 433)
Besvar | Kommentér

Jørgen Lissner
#1 Kommentar postet d. 01-10-09 kl. 09:41. Emne: ID på edderkoppesvamp
Rettelse: Edderkoppen blev fundet på undersiden af et skov hanekro blad. Det gør nok ikke den store forskel, da det nok er tilfældigt, hvor edderkoppen har sat sig for at dø.

Mvh Jørgen Lissner

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#2 Svar postet d. 02-10-09 kl. 09:59. Emne: ID på edderkoppesvamp
Hej Jørgen

Jeg aner ikke hvad det er, men prøv Thomas Læssøe, han kan måske guide dig frem til folk som ved noget om disse svampe.

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Jørgen Lissner
#3 Kommentar postet d. 02-10-09 kl. 20:19. Emne: ID på edderkoppesvamp
Hej Torbjørn

Tak for forslaget. Jeg lader dog lige tråden stå åben lidt endnu før jeg bruger din livlinie.

Her er endnu en af samme slags - dennegang fra Hellegård Å ved Ryde (1. okt 2009, leg. Sandie Hansen). I dette tilfælde er edderkoppen helt omsluttet af svampen så jeg troede i første omgang, at der var tale en uldlus. Måske er det en meget almindelig art? Jeg har endnu ikke bestemt edderkoppen, men der er formentlig tale om en sækspinder (Clubiona) igen.

Jeg har begge eksamplarer gemt i 70% sprit.

Mvh Jørgen Lissner

ID på edderkoppesvamp (Hej Torbjørn

Tak for forslaget. Jeg lader dog lige tråden stå åben lidt endnu før jeg bruger din )
Jørgen Lissner har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (650 x 433)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator