Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Margaretha Liebmann
Dunet Steffensurt? (Læst 1013 gange) Postet d. 03-07-06 kl. 23:30
Jeg har nøglet denne til Dunet Steffensurt, er det OK. Vokser i let fugtig løvskovbund langs med vej sammen med Spring-Balsamin i ret store mængder.

Dunet Steffensurt? (Jeg har nøglet denne til Dunet Steffensurt, er det OK. Vokser i let fugtig løvskovbund langs med vej)
Foto: Margaretha Liebmann
Kommentér

Lennart Paludan-Müller
#1 postet d. 04-07-06 kl. 01:00. Emne: Dunet Steffensurt?
Resultatet er korrekt uden egentlige alternativer.

Mvh. Lennart

Kommentér

Margaretha Liebmann
#2 postet d. 04-07-06 kl. 08:14. Emne: Dunet Steffensurt?
Tak for svaret Lennart.

Kommentér

Poul Evald Hansen
#3 postet d. 04-07-06 kl. 08:23. Emne: Dunet Steffensurt?
Det skulle da lige være Spidsbladet Steffensurt, som er en (næsten?)steril hybrid mellem Dunet- og Liden Steffensurt, og ikke helt sjælden. Men den har bl.a. tydeligt grenet blomsterstand (hvad Dunet Steffensurt dog også kan have, når den står godt).

M.v.h.

Poul Evald

Kommentér

Poul Evald Hansen
#4 postet d. 04-07-06 kl. 08:31. Emne: Dunet Steffensurt?
Men denne er ugrenet og klart Dunet Steffensurt. De kan dog godt være lidt svære at holde ude fra hinanden.

Kommentér

Lennart Paludan-Müller
#5 postet d. 04-07-06 kl. 13:02. Emne: Dunet Steffensurt?
Tak for de suplerende bemærkninger til Poul Evald.

Da jeg havde sendt mit svar til Margaretha, spekulerede jeg på at det måske var rigeligt skråsikkert!

Mvh. Lennart

Kommentér

Margaretha Liebmann
#6 postet d. 04-07-06 kl. 14:47. Emne: Dunet Steffensurt?
Lennart, det gør ikke noget med skråsikre svar, kender selv til tilbøjligheden

I dette tilfælde drejede det sig måske mest om at få lidt moralsk opbakning, jeg syntes jo selv at der var en frygtelig masse hår på stilken, men har egentlig aldrig lagt mærke til planten før.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator