Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henrik Pedersen
Canon EOS 500D og Digiscoping (Læst 2416 gange) Postet d. 30-10-09 kl. 17:39
Jeg overvejer at investere i dette camera. Det er mit første DSLR camera, så min erfaring er ikke så stor.

Samtidig har jeg et Swarovski scope ATS 80 HD.

Nogen der har prøvet digiscoping med dette camera, eller lignende.

Er det muligt med en 50 mm linse, og en Swarovski DCA adapter som jeg har i forvejen

Mvh. og tak

Henrik

Besvar | Kommentér

Anders Tvevad
#1 Kommentar postet d. 31-10-09 kl. 00:13. Emne: Canon EOS 500D og Digiscoping
Ifølge Svarowski selv er det muligt:

"Suitable for....digital SLR cameras in combination with a fixed 50 mm objective lens and a suitable intermediate ring if necessary. The telescope thus becomes a telephoto lens with a focal length ranging from 1,500 – 4,000 mm and supports all the advantages of an SLR camera."

- se linket HER

(Men jeg har ingen egne erfaringer med kombinationen).

Besvar | Kommentér

Svend Ove Jensen
#2 Kommentar postet d. 31-10-09 kl. 01:00. Emne: Canon EOS 500D og Digiscoping
Ja,det ser ud til at det kan lade sig gøre,men det må være MEGET svært at ramme objektet med vinkel på.Det skal vist være tålmodige fugle og dyr der skal "skydes"

Besvar | Kommentér

Allan Kristensen
#3 Svar postet d. 31-10-09 kl. 06:42. Emne: Canon EOS 500D og Digiscoping
Hej Henrik

Kan du ikke skifte okular på dit teleskob, " hvis du kan" er jeg rimeligt sikker på at du kan få en adabter som du kan monteres på kameraet og som derefter stikkes ned hvor okularet før var puttet i.

jeg har sådan en en til mit Canon 40D, så jeg kan monterer kameraet på mit stjerneteleskob.

Hilsen

Allan

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Svend Ove Jensen
#4 Kommentar postet d. 31-10-09 kl. 09:02. Emne: Canon EOS 500D og Digiscoping
Ja, sådan kan det muligvis gøres,men så er der vist ikke ret lang brændvidde.

Besvar | Kommentér

Allan Kristensen
#5 Kommentar postet d. 31-10-09 kl. 09:19. Emne: Canon EOS 500D og Digiscoping
Hej Svend

Nej det kan du nok have ret i, men har taget rimelige billeder igennem en 80mm Teleskob også af eks.vis fugle.

Har tidligere brugt sådan en her, - se linket HER.

Men bruger den ikke mere da jeg anskaffede adabteren.

Hilsen

Allan

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2)
#6 Svar postet d. 31-10-09 kl. 10:10. Emne: Canon EOS 500D og Digiscoping
Henrik,

overvej evt. at kontakte Lars Krogh (adr. står sikkert i hans profil) - han er for mig den ubestridte mester i digiscoping, med eller uden adapter.

Selv om han bruger en anden teknik nu, kan han uden tvivl give dig et par gode råd.

vh/Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Stig Linander

Svaraktivitet:

(40)
#7 Svar postet d. 01-11-09 kl. 11:12. Emne: Canon EOS 500D og Digiscoping
Se også tråden - se linket HER

Bemærk: Digiscoping med SLR: auto-fokus fungerer ikke.

M.v.h.

Stig.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Svend Ove Jensen
#8 Kommentar postet d. 01-11-09 kl. 13:46. Emne: Canon EOS 500D og Digiscoping
Jeg kan henvise til samme link hvor jeg lige har svaret.Det er rigtig at autofokus ikke findes på denne måde,men det er et spørgsmål om at kende grejet. Faktisk bruger jeg sjældent autofokus Hverken til børnebørn eller insekter og jeg bruger et Canon 400D. Jeg skyder korte serier,mens jeg "drejer" gennem det skarpe område.Så bliver der som regel 4-5 dårlige og et brugbart i midten

Besvar | Kommentér

Henrik Pedersen
#9 Kommentar postet d. 08-02-10 kl. 09:00. Emne: Canon EOS 500D og Digiscoping
Jeg har nu læst en masse tråde om emnet.

Både her og på birdforum.

Der er ikke noget der entydigt siger at DSLR er den rigtige vej syntes jeg.

Måske skal jeg bare fortsætte med mit p5100. Der er bare så mange ting der iriterer mig ved det som f.eks.

Langsomt Kamera, kan kun skyde et billede med selftimer, dårlig LCD i solskin og ingen fjernudløser. Jeg har dog cablerelease.

Plusser er lav vægt, og nemt at ha'' med i marken.

Nogen af de ting regnede jeg med kunne løses med DSLR til digiscoping. Men jeg kan jo læse mig til at der er mange der går bort fra det igen.

Eller findes der i dag et bedre P&S kamera der har løst nogle af de ting jeg nævner ?

Nogle kommentarer til dette ?

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator