Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Martin Bjerg
Hvilken sjov svamp fra "Ahorn"? (Læst 1222 gange) Postet d. 05-11-09 kl. 15:06
En lille flok af disse fundet på gammel "ahorn" ved Tibirke Kirke i dag. Den enkelte svamp 2-4 cm høj. Tør og ikke afsmittende. Ingen lugt. Ret hård men kunne knækkes (sidste bille) med lidt anstrengelse.

Hvilken sjov svamp fra "Ahorn"? (En lille flok af disse fundet på gammel "ahorn" ved Tibirke Kirke i dag. Den enkelte svamp 2-4 cm hø)
Martin Bjerg har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#1 Kommentar postet d. 05-11-09 kl. 15:06. Emne: Hvilken sjov svamp fra "Ahorn"?
En enkelt knold brækket af.

Hvilken sjov svamp fra "Ahorn"? (En enkelt knold brækket af.)
Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#2 Kommentar postet d. 05-11-09 kl. 15:07. Emne: Hvilken sjov svamp fra "Ahorn"?
Samme knold flækket.

Hvilken sjov svamp fra "Ahorn"? (Samme knold flækket.)
Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#3 Kommentar postet d. 05-11-09 kl. 15:08. Emne: Hvilken sjov svamp fra "Ahorn"?
Og i lidt nærbillede.

Håber nogle kan give den et navn, men den er da rimelig karakteristisk, så jeg håber.

Hvilken sjov svamp fra "Ahorn"? (Og i lidt nærbillede.
Håber nogle kan give den et navn, men den er da rimelig karakteristisk, så je)
Besvar | Kommentér

Hanne Farnæs

Svaraktivitet:

(30)
#4 Svar postet d. 05-11-09 kl. 16:02. Emne: Hvilken sjov svamp fra "Ahorn"?
Hej Martin.

Det er kølle-stødsvamp

Vh Hanne

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#5 Kommentar postet d. 05-11-09 kl. 16:06. Emne: Hvilken sjov svamp fra "Ahorn"?
Tak.

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#6 Kommentar postet d. 05-11-09 kl. 16:06. Emne: Hvilken sjov svamp fra "Ahorn"?
Tak.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#7 Kommentar postet d. 06-11-09 kl. 12:57. Emne: Hvilken sjov svamp fra "Ahorn"?
Hej Martin

Jeg har sendt en forespørgsel til Thomas Læssøe, da jeg syntes den så underlig hud, han har imidlertid også bekræftet den!

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#8 Kommentar postet d. 06-11-09 kl. 13:24. Emne: Hvilken sjov svamp fra "Ahorn"?
Tak for forsøget Torbjørn. "Desværre" følger den jo reglen med, at det kun yderst sjældent er folk, der ikke ved noget om sagerne, der finder de rigtig gode ting. Men jeg har fået puttet endnu en art ind på hjernens harddisk, så på et eller andet tidspunkt, lykkes det mig nok at vide så meget om tingene, at jeg kan spørge om noget, der viser sig er rigtig godt. Ikke at det egentlig betyder noget at finde noget "godt". De almindelige er jo også spændende.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator