Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Frank Abrahamsson
Svamp fra Halk Skydeterræn (Brunsbjerg) XX (Læst 690 gange) Postet d. 08-11-09 kl. 21:32
Hej.

Denne er set den 3.11.09 på Halk Skydeterræn (overdrev).

Hat: 1cm, stok: 3cm.

Hvilken er det?

Mvh.

Frank

Svamp fra Halk Skydeterræn (Brunsbjerg) XX (Hej.
Denne er set den 3.11.09 på Halk Skydeterræn (overdrev).
Hat: 1cm, stok: 3cm.
Hvilken er det)
Frank Abrahamsson har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Frank Abrahamsson
#1 Kommentar postet d. 08-11-09 kl. 21:33. Emne: Svamp fra Halk Skydeterræn (Brunsbjerg) XX
Tættere på hatten.

Svamp fra Halk Skydeterræn (Brunsbjerg) XX (Tættere på hatten.)
Besvar | Kommentér

Frank Abrahamsson
#2 Kommentar postet d. 08-11-09 kl. 21:34. Emne: Svamp fra Halk Skydeterræn (Brunsbjerg) XX
Hatundersiden.

Svamp fra Halk Skydeterræn (Brunsbjerg) XX (Hatundersiden.)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#3 Svar postet d. 08-11-09 kl. 23:02. Emne: Svamp fra Halk Skydeterræn (Brunsbjerg) XX
Det må være en Hjelmhat Frank, nogen lugt (du ved jeg spørger ), men det hjælper når den bliver mikroskoperet. Du må gerne tørre den til mig.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Frank Abrahamsson
#4 Kommentar postet d. 09-11-09 kl. 19:48. Emne: Svamp fra Halk Skydeterræn (Brunsbjerg) XX
Hej Torbjørn.

Tak for dit svar.

Jeg har for hele denne tur til Halk Skydeterræn ingen "lugt eller smag", men jeg har belæg for alle.

Jeg samler sammen og sender til dig.

Mvh.

Frank

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#5 Svar postet d. 19-11-09 kl. 11:37. Emne: Svamp fra Halk Skydeterræn (Brunsbjerg) XX
Hej Frank

Det er en Hjelmhat i gruppen omkring Dunstokket (Galerina vittiformis), jeg kan desværre ikke komme det nærmere - jeg var godt klar over at det kunne blive et problem at eksemplaret var falmet, men troede alligevel der var en chance for at komme i mål.

Jeg kan godt se at hatten virker glat, men prøv alligevel for en anden gangs skyld at notere om hatten er fint dunet eller ej som ung og frisk, angivelse af lugt / smag vil også være godt

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frank Abrahamsson
#6 Kommentar postet d. 22-11-09 kl. 20:16. Emne: Svamp fra Halk Skydeterræn (Brunsbjerg) XX
Hej Torbjørn.

Det er OK.

Tak for din ulejlighed.

Mvh.

Frank

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator