Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anne Messmann
Svamp eller måske en slags slimsvamp? - 2 fotos (Læst 594 gange) Postet d. 14-11-09 kl. 16:59
Geelsskov, Hovedstaden, 14.11.09 på gammel Bøgestub.

Ser dekorativ ud - men hvad er det?

Venligst Anne

Svamp eller måske en slags slimsvamp? - 2 fotos (Geelsskov, Hovedstaden, 14.11.09 på gammel Bøgestub.

Ser dekorativ ud - men hvad er det?

Venli)
Anne Messmann har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Anne Messmann
#1 Kommentar postet d. 14-11-09 kl. 17:02. Emne: Svamp eller måske en slags slimsvamp? - 2 fotos
og her lidt tættere på.

Svamp eller måske en slags slimsvamp? - 2 fotos (og her lidt tættere på.)
Anne Messmann har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1299 x 1022)
Besvar | Kommentér

Erik Rald
#2 Kommentar postet d. 14-11-09 kl. 21:07. Emne: Svamp eller måske en slags slimsvamp? - 2 fotos
Måske på en fyrrestub? Under alle omstændigheder en poresvamp i slægten Sejporesvamp (Antrodia).

Besvar | Kommentér

Anne Messmann
#3 Kommentar postet d. 15-11-09 kl. 09:18. Emne: Svamp eller måske en slags slimsvamp? - 2 fotos
Kære Erik Rald - ja, måske en gammel Von Langen granstub! Der står også nogle meget gamle Lærketræer ind imellem i bøgeskoven - jeg kiggede ikke grundigt efter.

Kan det ikke være Række-Sejporesvamp? Eller Gul Sejporesvamp?

Hvad skal jeg kigge efter, hvis jeg kommer forbi igen?

Det var på samme stub, jeg fandt svampen i tråden "noget poresvamp?" - se linket HER

Venligst Anne

Besvar | Kommentér

Kurt Ærenlund Pedersen
#4 Svar postet d. 15-11-09 kl. 09:29. Emne: Svamp eller måske en slags slimsvamp? - 2 fotos
Hej Anne,

Jeg ved meget lidt om svampe, og faldt blot over tråden her.

Men jeg synes, dit billede ligner billedet af Hvid tandsvamp på side 62 i Jan Vesterholt bog: Danmarks Svampe.

Kan det være en mulighed?

Mvh

Kurt

Besvar | Kommentér

Anne Messmann
#5 Kommentar postet d. 15-11-09 kl. 10:09. Emne: Svamp eller måske en slags slimsvamp? - 2 fotos
Hej Kurt,

Tak for dit forslag. Jeg har ikke nævnte svampebog, men har set på fotos af Tandsvampen her på F&N - og jeg mener ikke det er den.

Venligst Anne

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator