Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørn Winther Jørgensen
Køllestokket Honningsvamp (Armillaria lutea)? (Læst 1315 gange) Postet d. 14-11-09 kl. 23:03
Er dette Køllestokket Honningsvamp (Armillaria lutea)? Vokser tilsyneladende på jord, men der er en udgået Birk i nærheden. Fik desværre ikke smagt eller lugtet til svampen, da jeg p.g.a. at stokke var stribet over ringen var sikker på det var at det var denne. Men er nu kommet i tvivl, da jeg ikke ved om andre af de 5 arter, eller hvor mange det nu er, har samme karrakter. Karup d.d..

Køllestokket Honningsvamp (Armillaria lutea)? (Er dette Køllestokket Honningsvamp (Armillaria lutea)? Vokser tilsyneladende på jord, men der er en )
Jørn Winther Jørgensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (770 x 579)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#1 Svar postet d. 14-11-09 kl. 23:25. Emne: Køllestokket Honningsvamp (Armillaria lutea)?
Det kunne nu være rart at se køllestokken.

Ole

Besvar | Kommentér

Eva Olsen

Svaraktivitet:

(536)
#2 Svar postet d. 15-11-09 kl. 01:12. Emne: Køllestokket Honningsvamp (Armillaria lutea)?
jeg er bange for at den er for mørk, men det ville være godt med flere billedr, specielt af stokken

Besvar | Kommentér

Henrik Knudsen
#3 Svar postet d. 15-11-09 kl. 09:17. Emne: Køllestokket Honningsvamp (Armillaria lutea)?
De små mørke skæl på hatten synes at pege på Mørk Honningsvamp. Det samme gør vel også den ret kraftige stokring. Men gruppen er ret svær. Mvh Henrik

Besvar | Kommentér

Jørn Winther Jørgensen
#4 Kommentar postet d. 15-11-09 kl. 10:53. Emne: Køllestokket Honningsvamp (Armillaria lutea)?
Da jeg som nævnt var sikker på det var Køllestokket tog jeg kun et par tilfældige fotos. Ved ikke om vedlagte fotos kan give endelig ID, ellers må det jo blive sp. Tak til alle for hjælpen.

Mvh.

Jørn

Køllestokket Honningsvamp (Armillaria lutea)? (Da jeg som nævnt var sikker på det var Køllestokket tog jeg kun et par tilfældige fotos. Ved ikke om)
Klik på billedet for original størrelse (1028 x 772)
Besvar | Kommentér

Jørn Winther Jørgensen
#5 Kommentar postet d. 15-11-09 kl. 10:54. Emne: Køllestokket Honningsvamp (Armillaria lutea)?
Et foto mere.

Køllestokket Honningsvamp (Armillaria lutea)? (Et foto mere.)
Klik på billedet for original størrelse (1028 x 772)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#6 Svar postet d. 15-11-09 kl. 11:02. Emne: Køllestokket Honningsvamp (Armillaria lutea)?
Jørn, vi skulle gerne have hele stokken med, altså også basis.

Ole

Besvar | Kommentér

Jørn Winther Jørgensen
#7 Kommentar postet d. 15-11-09 kl. 11:09. Emne: Køllestokket Honningsvamp (Armillaria lutea)?
Ole, jeg ved det godt, men som skrevet var det bare et par tilfældige fotos jeg tog og ikke efter den sædvanlige recept med hat, lameller og stok.

Mvh.

Jørn

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#8 Kommentar postet d. 15-11-09 kl. 12:06. Emne: Køllestokket Honningsvamp (Armillaria lutea)?
Vi kommer så nok ikke videre med den, Jørn. Som du ved, kommer den ikke gennem kva-kontrollen med den usikkerhed, der er. Beklager,

Ole

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#9 Svar postet d. 15-11-09 kl. 19:06. Emne: Køllestokket Honningsvamp (Armillaria lutea)?
Jeg vil godt gå med til Mørk Honningsvamp, på grund af de mørke hatskæl og mørke skæl i randen af ringen, jeg fandt den selv idag i frisk tilstand.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator