Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anne Marie Henne Pedersen
Hvilken vandfugl holder øje med os fra søbredden? (Læst 1781 gange) Postet d. 15-11-09 kl. 17:33
Denne fugl havde sine 8 unger med på vandet i det fine solskin. Straks den fik øje på os, blev de beordret i skjul under sivene og kom ikke frem mere.Den voksne lå næsten ubevægelig på samme sted.

Kan nogen hjælpe?

Hilsen

Anne Marie og Per

Hvilken vandfugl holder øje med os fra søbredden? (Denne fugl havde sine 8 unger med på vandet i det fine solskin. Straks den fik øje på os, blev de be)
Foto: Per Lund Pedersen
Besvar | Kommentér

Niels Aagaard

Svaraktivitet:

(1090)
#1 Svar postet d. 15-11-09 kl. 17:41. Emne: Hvilken vandfugl holder øje med os fra søbredden?
Tid og sted, Tak!

I øvrigt er det en Lille Lappedykker.

kh niels

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Claus D Jensen

Svaraktivitet:

(212)
#2 Svar postet d. 15-11-09 kl. 17:43. Emne: Hvilken vandfugl holder øje med os fra søbredden?
Er det ikke ligegyldigt med tid og sted, når man kan se, det er en lille lappedykker??

Mvh

Claus

Besvar | Kommentér

#3 Kommentar postet d. 15-11-09 kl. 17:56. Emne: Hvilken vandfugl holder øje med os fra søbredden?
I dag kl 15,08 på Morre Sø, Holstebro.

Tak for hjælpen.

Dejligt at se, at den har fået unger på vandet i år. De plejer at blive taget af gedder. Den grønbenede rørhøne vimsede rundt iblandt, dem uden de tog notits af den.

Anne Marie

Besvar | Kommentér

Mikkel Fiil Iversen

Svaraktivitet:

(261)
#4 Svar postet d. 15-11-09 kl. 18:28. Emne: Hvilken vandfugl holder øje med os fra søbredden?
Jo Claus, Niels har ret tid og sted er

vigtig, måske ikke lige her, men generalt for at være sikker på at den pågældende fugl man mener det kunne være, er i Danmark på den tid hvor billedet er taget, det kan være ret afgørende for arts bestemmelse

V.Mikkel

Besvar | Kommentér

Niels Aagaard

Svaraktivitet:

(1090)
#5 Svar postet d. 15-11-09 kl. 18:35. Emne: Hvilken vandfugl holder øje med os fra søbredden?
Nej Claus, det er det ikke!

For det første er det et godt princip, som vi altid bør anstrenge os for at huske; relevant i den konkrete situation eller ej!

For det andet vidste Anne Marie jo ikke, hvilken fugl billedet forestillede.

Og kunne derfor heller ikke vide, om tid-og-sted ville hjælpe os til at bestemme den, vel?

Men du har delvis ret (hvis du lover ikke at fortælle andre, at jeg har sagt det ).

For netop denne art er årstiden og lokaliteten ligegyldig (standfugl udbredt over hele landet).

Så jeg forbrød mig mod principperne og svarede "alligevel" .

kh niels

Besvar | Kommentér

Claus D Jensen

Svaraktivitet:

(212)
#6 Svar postet d. 15-11-09 kl. 19:24. Emne: Hvilken vandfugl holder øje med os fra søbredden?
Ok, tak for svar!

Og Niels, jeg skal nok lade være med at sige noget!

Mvh

Claus

Besvar | Kommentér

Erik Røjgaard

Svaraktivitet:

(139)
#7 Svar postet d. 15-11-09 kl. 20:43. Emne: Hvilken vandfugl holder øje med os fra søbredden?
Hvis man nu ser bort fra sted , så undrers man vel lidt over tiden hvor Li. Lappedykker angiveligt skulle kunne fremvise små "Laplinger" .Eller er det bare mig der har misforstået det hele ? Mvh Erik

Besvar | Kommentér

Erik Røjgaard
#8 Kommentar postet d. 15-11-09 kl. 21:05. Emne: Hvilken vandfugl holder øje med os fra søbredden?
Ja , selvfølgelig er billedet ikke fra i dag.Det går op for mig nu ! Det får mig til at tilslutte mig Niels`s motto : TID OG STED tak De bedste hilsener fra Erik.

Besvar | Kommentér

#9 Kommentar postet d. 15-11-09 kl. 21:38. Emne: Hvilken vandfugl holder øje med os fra søbredden?
Beklager min første forglemmelse at anføre tid og sted,men fotoet er fra i dag 15 nov.2009.

Godt nok er vi i det mørke jylland, men vi kender da datoen.

Hilsen

Anne Marie

Besvar | Kommentér

Side 1 af 3 - Gå til side 1 2 3

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator