Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lene Ørskov
Alpefugle (ingen billeder) (Læst 904 gange) Postet d. 27-11-09 kl. 18:06
Futter pt rundt i Hochgurgl og omegn med et par brædder under fødderne, og er i den forbindelse rendt i lidt fjerkræ, og fuglebøgerne ligger hjemme.

Hvide hønsefugle i + 2000m, kan det være andet end fjeldrype ?

Og fra lifterne har jeg observeret yderligere et par fugle. Den første, tænkte umiddelbart bare solsort, men det så ud som om den yderste cm af halen var hvid. Indbildning eller ?

Den anden var på skovskade størrelse, og overvejende sort/koksgrå men med tydelig hvid undergump. Begge observeret lavt flyvende mellem træer i nærheden af trægrænsen

Besvar | Kommentér

Karsten Brejl

Svaraktivitet:

(9)
#1 Svar postet d. 27-11-09 kl. 21:55. Emne: Alpefugle (ingen billeder)
Hej Lene.

Det lyder herligt. Med hensyn til begge de to sidste fugle tænker jeg på Nøddekrige. Den svarer ikke helt til din beskrivelse, men alligevel? Du skriver at fuglebøgerne liger hjemme; men du har åbenbart netadgang - og dermed adgang til megen information om fugle på diverse sider. God tur fortsat.

Hilsen Karsten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lene Ørskov
#2 Kommentar postet d. 29-11-09 kl. 12:06. Emne: Alpefugle (ingen billeder)
Så langt tænkte jeg slet ikke lige, jeg skulle bare have noteret ned, mens observationerne var friske i erindringen Men, det kan nu også være svært at søge, når man ikke lige ved hvad man skal søge efter. Det vidste jeg jo så godt med ryperne, men alligevel. Vel hjemme, har udbredelseskortet i fuglebogen bekræftet mig i, at det var fjeldryper.

Og du har ret, det var Nøddekrige (nyt kryds i fuglebogen )Og jeg så den en gang til. Men der var jeg blank på, hvad jeg skulle have søgt efter, især fordi jeg i farten opfattede den som mere sort end brun. Men spættet

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator