Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Frank Desting
Svampe fra Store Hareskov (Læst 837 gange) Postet d. 30-11-09 kl. 15:56
Her er nogle svampe fra Hareskoven i dag, den første har jeg ingen ide om, den voksede flokvis i udkanten af nåleskov, hvilken er det ?

Svampe fra Store Hareskov (Her er nogle svampe fra Hareskoven i dag, den første har jeg ingen ide om, den voksede flokvis i udk)
Foto: Frank Desting
Besvar | Kommentér

Frank Desting
#1 Kommentar postet d. 30-11-09 kl. 15:58. Emne: Svampe fra Store Hareskov
Den næste lignede meget Rødsprukken Rørhat, men var stærkt rødmende i både stok- og hatkød ved gennemskæring, er det Finsprukken Rørhat ?

Svampe fra Store Hareskov (Den næste lignede meget Rødsprukken Rørhat, men var stærkt rødmende i både stok- og hatkød ved genne)
Besvar | Kommentér

Frank Desting
#2 Kommentar postet d. 30-11-09 kl. 15:59. Emne: Svampe fra Store Hareskov
Den sidste er en poresvamp på gran ?

Svampe fra Store Hareskov (Den sidste er en poresvamp på gran ?)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 30-11-09 kl. 16:54. Emne: Svampe fra Store Hareskov
Den første er en Tragthat eller en Gråblad, der skal flere oplysninger til at have en chance for at bestemme den, lugt / smag, evt. mycelietråde ved stokbasis, og om denne er stivhåret eller ej. Hertil kommer sporestørrelse og form. Jeg har i øvjeblikket ingen ide om hvad det kunne være.

Det kan godt være du har ret i no. 2, men jeg kan ikke se at hatten skulle være sprukket, og desuden mener jeg afgjort at den er for gammel til bestemmelse.

No. 3 er også gammel, men det er dog utvivlsomt Randbæltet Hovporesvamp.

mvh

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frank Desting
#4 Kommentar postet d. 30-11-09 kl. 17:13. Emne: Svampe fra Store Hareskov
Mange tak Torbjørn, så har jeg noget at arbejde videre med,

hilsen

Frank

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator