Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

elsebeth gram nordström
En hat eller? (Læst 563 gange) Postet d. 02-12-09 kl. 15:23
Sidste chance før frosten tager dem. Farven ved stokkens hæftning på hatten kommer først når den er plukket...ellers er det mig der får brillerne for sent ned på næsen.

Stedet er min græsplæne og det er i dag.

vh

Ringen på svampen til højre er isrester fra i nat

En hat eller? (Sidste chance før frosten tager dem. Farven ved stokkens hæftning på hatten kommer først når den er )
Foto: e. nordström
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 02-12-09 kl. 17:18. Emne: En hat eller?
Det ligner meget Bleg Hekseringshat, men jeg kan ikke se det bedste kendetegn ordentligt, nemlig den lilla, groft fibrede stok.

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

elsebeth gram nordström
#2 Kommentar postet d. 02-12-09 kl. 23:26. Emne: En hat eller?
Hej Torbjørn

Den er kun lilla hvor stokken hæfter på hatten. Er det så den svamp du nævner?

vh

Elsebeth

Besvar | Kommentér

Tom Smidth

Svaraktivitet:

(305)
#3 Svar postet d. 03-12-09 kl. 16:05. Emne: En hat eller?
Ja det er jeg enig med Thorbjørn i. De sidste gange jeg er stødt på den her i efteråret har den også været svag i farverne på stokken, men netop kraftigst i overgang mellem stok og lameller.

En udemærket spisesvamp, som har den fordel at der ofte er mange af dem i hekseringen, og da den ofte vokser i græs, er den ret ren at indsamle.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator