Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent Gravesen
Handel i England. (Læst 2217 gange) Postet d. 04-12-09 kl. 11:53
Er der nogen som har erfaring med at købe fotoudstyr i England, jeg tænker på om der kommer moms/skat/told eller hvad ved jeg oven i prisen.

Jeg har kik på denne.

- se linket HER

Venligst Bent.

Besvar | Kommentér

John Toft Kristensen
#1 Svar postet d. 04-12-09 kl. 12:12. Emne: Handel i England.
Hejsa - der kommer ikke told eller skat på, England er medlem af EU - har du prøvet at søge via eBay, der er ofte penge at spare samtidig med at du kan betale via Paypal hvilket sikrer dig imod varer der bliver væk eller ikke svarer til beskrivelsen.

- se linket HER

Der koster den 1226,77 £

Mvh

John

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bent Gravesen
#2 Kommentar postet d. 04-12-09 kl. 12:44. Emne: Handel i England.
Tak John men jeg er lige ved at sunde mig, det er jo mange penge men det ender med at jeg bare skal ha den, he.

Har fundet ud af det med EU, det er jo fint nok.

Venligst Bent

Besvar | Kommentér

Henrik Bringsøe

Svaraktivitet:

(5)
#3 Svar postet d. 04-12-09 kl. 13:08. Emne: Handel i England.
Hej Bent.

To gange har jeg købt fotogrej hos Warehouse Express i England:

- se linket HER

Ingen told eller moms.

Ved den ene handel købte jeg to Sigma-objektiver. Det viste dig, at det ene var defekt (front/back focus). Jeg foretrak egentlig at sende objektivet til Sigmas repræsentant i Danmark, alene for at spare penge til forsendelse. Men Warehouse Express fortalte mig, at de betalte både forsendelse DK-UK og UK-DK. Det havde jeg svært ved at fatte, så jeg stillede uddybende spørgsmål og fik dem til at skære det ud i pap: Ja, de betalte virkelig alt!!

Jeg skulle bare pakke objektivet forsvarligt ind, hvorefter deres kurer (GLS) ville hente den på den adresse i Danmark, som jeg måtte ønske. Jeg opgav min arbejdsadresse + mit tlf.nr., hvorefter de fortalte mig en dato + tidsrum, hvor pakken ville blive afhentet. Alt forløb efter planen, og jeg blev ringet op af chaufføren med besked om, at han nu var ankommet til min arbejdsplads.

Jeg husker ikke, hvor lang tid der gik, men det var nok et par uger. Så fik jeg det justerede eller reparerede objektiv tilbage (også med GLS) til min arbejdsplads.

Så vidt jeg husker, kostede det Warehouse Express ca. 50 pund hver vej for transport. Dvs. i alt ca. 100 pund = omkring 800-850 kr.

Glimrende service!

Venligst

Henrik Bringsøe

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bent Gravesen
#4 Kommentar postet d. 04-12-09 kl. 13:28. Emne: Handel i England.
Skøn historie Henrik, herligt.

Mvh. Bent.

Besvar | Kommentér

Torben Lyng
#5 Kommentar postet d. 06-12-09 kl. 17:36. Emne: Handel i England.
Hej Bent

Det er et tæskelækkert stykke optik du har kig på. Jeg købte mit brugt - 3 mdr gammelt- her i Nordjylland for en måned siden til en mere overkommelig pris.

Besvar | Kommentér

Bent Gravesen
#6 Kommentar postet d. 06-12-09 kl. 17:51. Emne: Handel i England.
Jamen det klør også gevaldigt i fingrene, jeg har den tilsvarende 24 - 70mm. og den er bare super.

Heldigt du fandt den brugt.

Mvh. Bent.

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#7 Kommentar postet d. 06-12-09 kl. 18:01. Emne: Handel i England.
Jeg har (endnu) ikke selv erfaringer med at købe i Storbritannien, men fra en tidligere tråd om dette emne har jeg dette link - se linket HER der kan være attraktivt hvis man gerne vil danne sig et indblik i prisniveauet.

God historie du bringer til torvs, Henrik - det er meget klare plus-point til sådan en virksomhed, synes jeg!

Mvh

Lars Jørgen

Besvar | Kommentér

Torben Lyng
#8 Kommentar postet d. 06-12-09 kl. 18:16. Emne: Handel i England.
Hej igen

Skulle din kløe blive helt ustyrlig er du da velkommen til at prøve mit eksemplar. Jeg bor lokalt og står i telefonbogen! Jeg har i øvrigt også 24/70 samt 70/200. Mangler lige en D3x!

Besvar | Kommentér

Bent Gravesen
#9 Kommentar postet d. 06-12-09 kl. 18:51. Emne: Handel i England.
Det lyder spændende, jeg giver sikkert lyd fra mig en af dagene.

D3x ja så skal man op med pungen. D700 er jeg meget glad for.

Mvh. Bent.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator