Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørgen Hugo Jensen
Svampen har rødlige/rosa lameller - hvilken art? (Læst 477 gange) Postet d. 07-12-09 kl. 13:27
Svampen er fotograferet i Stagsrode skov ca. 1 sep. 2008. Den har rødlige/rosa lameller og er ca. 8-10 cm i hatbredden. Hatoversiden har tynde mørke/sorte streger fra midten som bliver færre jo nærmere kanten. Stokken er uden ring, glat og hvid. Det er bøgeskov. Kan det være Rødbladet ridderhat eller er det noget helt andet?

Svampen har rødlige/rosa lameller - hvilken art? (Svampen er fotograferet i Stagsrode skov ca. 1 sep. 2008. Den har rødlige/rosa lameller og er ca. 8-)
Jørgen Hugo Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 07-12-09 kl. 13:32. Emne: Svampen har rødlige/rosa lameller - hvilken art?
Hej Jørgen, det er en Skærmhat, jeg tør ikke sætte navn på den, mon du har et foto hvor hatten ses fra oven?, og er farven naturlig?

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Jørgen Hugo Jensen
#2 Kommentar postet d. 07-12-09 kl. 14:59. Emne: Svampen har rødlige/rosa lameller - hvilken art?
Hej Torbjørn

jeg har også selv overvejet om det kunne være Skygge skærmhat. Jeg tog desværre ikke flere fotos end det ene her.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator