Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mikkel Andersen
Hvilken svamp? (Læst 453 gange) Postet d. 10-12-09 kl. 19:02
Hul i stængle fra top til rodhals, voksede i fældet grankultur. Lamellerne gik ligeledes helt til rodhalsen.

Hvilken svamp? (Hul i stængle fra top til rodhals, voksede i fældet grankultur. Lamellerne gik ligeledes helt til ro)
Mikkel Andersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 10-12-09 kl. 19:31. Emne: Hvilken svamp?
Hej Mikkel

Den ser meget spændende ud, uden jeg skal sige for meget; hvis du har mulighed for det, så tør et eks, og send det til mig (min adresse står under min profil). Det ligner stærkt en Køllesvamp, men ikke noget jeg kan sætte navn på her og nu, den skal mikroskoperes og muligvis videre til Jens H. Petersen, der er ekspert i gruppen og så kan træffes via - se linket HER, men det er fint hvis du blot sender mig den, så skal jeg lade den gå videre hvis det er nødvendigt.

med venlig hilsen

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Mikkel Andersen
#2 Kommentar postet d. 10-12-09 kl. 19:41. Emne: Hvilken svamp?
Nu bliver jeg jo ked af at jeg kun tog østershatte med hjem fra turen i dag.. Det bedste jeg kan gøre er at komme med et billede der viser størrelsen. (Det er en 50 øre placeret ved toppen.)

Hvilken svamp? (Nu bliver jeg jo ked af at jeg kun tog østershatte med hjem fra turen i dag.. Det bedste jeg kan gør)
Mikkel Andersen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 10-12-09 kl. 20:42. Emne: Hvilken svamp?
Det skal du ikke være ked af Mikkel, ved nærmere eftertanke (efter at have set dit svar og nærmere voksested), så er jeg blevet overbevist om at det er Pibet Trådkølle, da jeg er ret overbevist om at substratet er løvtræ!. Den ser lige sådan ud og er ret almindelig i det sene efterår.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Mikkel Andersen
#4 Kommentar postet d. 10-12-09 kl. 21:01. Emne: Hvilken svamp?
Jeg er overbevist.. Hvad der bare undre mig er atden har vokset der hvor den nu stod.. Jeg måtte igennem 10cm nåle inden jeg ramte jorden.. Men det var selvfølgelig ganske få meter fra et bøge stykke, hvilket måske kan forklare det.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator