Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
9. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørgen Hugo Jensen
Stor grålig svamp - hvilken art? (Læst 829 gange) Postet d. 23-01-10 kl. 14:28
Svampen stod i Bjergeskoven ved Rold skov d. 18. oktober 2009. Den stod under bøg og eg, var ca. 20-25 cm bred i hatten og havde en ekstrem bred, kort stok. Hatten er grålig og lamellerne hvidlige.

Stor grålig svamp - hvilken art? (Svampen stod i Bjergeskoven ved Rold skov d. 18. oktober 2009. Den stod under bøg og eg, var ca. 20-)
Jørgen Hugo Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 26-01-10 kl. 16:05. Emne: Stor grålig svamp - hvilken art?
Jeg er bestemt ikke sikker, men hælder mest til Tåge-Tragthat; imod det taler den kraftige, korte stok og måske de kun svagt nedløbende lameller; men jeg har ingen andre oplagte bud.

mvh

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Jørgen Hugo Jensen
#2 Kommentar postet d. 09-02-10 kl. 12:11. Emne: Stor grålig svamp - hvilken art?
Det er ikke kun tykkelsen på stokken der driller, men også størrelsen på hatten, som er beskrevet til normalt 4-10 cm. Den her var meget, meget større.

mvh. Hugo

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen

Svaraktivitet:

(614)
#3 Svar postet d. 09-02-10 kl. 13:17. Emne: Stor grålig svamp - hvilken art?
Tågetragthat kan blive meget stor! Især hen på sæsonen. Jeg tror også på Tågetragthat. Tågetragthat har en lidt sødlig lugt, der ikke er stærk, men dog mærkbar. Hekseringshattene har en anderledes, svagt gasagtig lugt (kosangas).

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator