Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

1. februar 2010

Hentning af mistede data

Jeg er i tvivl om hvorvidt det her er det rigtige forum, men det er det tættest mulige.

For noget tid siden overførte jeg en masse billeder til en ekstern harddisk og slettede dem fra kameraet. Derefter døde den eksterne harddisk og intet kan reddes fra den.

Jeg har derfor været nede i en fotoforhandler for at få dem til ar redde billederne fra kortene hvilket de kunne.

Nu kan jeg imidlertid ikke overføre dem til min computer igen. Hverken på mit kamera (EOS 500) eller på min computer kan jeg se nogen billedfiler men jeg kan se at der er noget på kortene fordi det ene er helt fyldt og det andet er halvt fyldt. Billederne ligger forventeligt som RAW filer hvilket forklarer hvorfor jeg ikke kan se dem på kameraet men ikke hvorfor der ikke er nogen succses på computeren

Håber nogen har fornuftige råd til hvordan billederne genfindes.

Mvh Søren

De senest indberettede arter i Naturbasen: