Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Søren Faurby
Hentning af mistede data (Læst 919 gange) Postet d. 01-02-10 kl. 21:21
Jeg er i tvivl om hvorvidt det her er det rigtige forum, men det er det tættest mulige.

For noget tid siden overførte jeg en masse billeder til en ekstern harddisk og slettede dem fra kameraet. Derefter døde den eksterne harddisk og intet kan reddes fra den.

Jeg har derfor været nede i en fotoforhandler for at få dem til ar redde billederne fra kortene hvilket de kunne.

Nu kan jeg imidlertid ikke overføre dem til min computer igen. Hverken på mit kamera (EOS 500) eller på min computer kan jeg se nogen billedfiler men jeg kan se at der er noget på kortene fordi det ene er helt fyldt og det andet er halvt fyldt. Billederne ligger forventeligt som RAW filer hvilket forklarer hvorfor jeg ikke kan se dem på kameraet men ikke hvorfor der ikke er nogen succses på computeren

Håber nogen har fornuftige råd til hvordan billederne genfindes.

Mvh Søren

Besvar | Kommentér

Anders Tvevad

Svaraktivitet:

(69)
#1 Svar postet d. 01-02-10 kl. 21:44. Emne: Hentning af mistede data
Prøv PC Inspector (gratis):

- se linket HER

Hvis det nemme Smart Recovery ikke lykkes, så prøv med det langsommere og endnu mere grundige File Recovery. De to programmer har været de bedste til opgaven, som jeg endnu har prøvet.

Nogle gange er det muligt at gendanne RAW-filerne, men med ødelagte data. I så fald er det måske muligt at udtrække de JPEG-filer, der ligger indlejret i mange typer af RAW-filer (ikke at forveksle med optagelse i RAW+JPEG, hvor JPEG-filen ligger ved siden af som en selvstændig fil). Se - se linket HER

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator