Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Inger Lund
lille fugl, stor afstand (Læst 903 gange) Postet d. 13-02-10 kl. 14:27
Kan jeg tillade mig at kalde denne fugl en kernebider. Den og en makker sad kortvarigt i toppen af et meget, meget højt lindetræ i dag. Det er helt overskyet, derfor det usle billede. Den virkede lidt større og kraftigere end de andre småfugle og dertil korthalet.

Inger

lille fugl, stor afstand (Kan jeg tillade mig at kalde denne fugl en kernebider. Den og en makker sad kortvarigt i toppen af e)
Inger Lund har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 702)
Besvar | Kommentér

Allan Kristensen
#1 Svar postet d. 13-02-10 kl. 14:34. Emne: lille fugl, stor afstand
hejsa

Det er en Kernebider

Hilsen

Allan

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#2 Svar postet d. 13-02-10 kl. 14:58. Emne: lille fugl, stor afstand
Ja og det er en hun jvf. de forskelle Palle nævnede i den nylige tråd om Kernebider, bortset fra at vi selvfølgelig ikke kan se alle kendetegnene fra denne vinkel.

Mvh.

Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Inger Lund
#3 Kommentar postet d. 13-02-10 kl. 15:06. Emne: lille fugl, stor afstand
Mange tak begge to. Så var min fornemmelse rigtig. Det er altså nogle vildt flotte fugle. Forhåbentlig kommer de snart ned i min have.

Inger

Besvar | Kommentér

Niels Aagaard

Svaraktivitet:

(1090)
#4 Svar postet d. 13-02-10 kl. 15:19. Emne: lille fugl, stor afstand
Hej Inger. Javist er det en fantastisk art. Fx kan den bide med 80kg/cm2 (~et godt slag med en hammer).

Hvis du vil have dem ned i haven, kan du prøve at fodre med solsikkefrø; dem er Kernebideren helt vild med!

Men det er Grønirisk og Musvit jo også, så der skal lægges en del ud

kh niels

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Inger Lund
#5 Kommentar postet d. 13-02-10 kl. 15:48. Emne: lille fugl, stor afstand
Hej Niels

Jeg fodrer skam med solsikkefrø allerede og plejer (de andre år) at have grønirisk i mængde. I år er der kun en enkelt i ny og næ.

For nogle år siden kom en kernebider her hos mig, og samme vinter slog en anden sig ihjel mod et vindue på skolen

Tænk, ingen af de andre var imponerede. Jeg lagde den i fryseren derude, men nogen smed den ud, inden jeg fik fundet en konservator. Det ærgrede mig noget.

Og det næb ser ud, som om det er lavet af poleret jern, fantastisk.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator