Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Christensen
fløjlsand? (Læst 1346 gange) Postet d. 14-02-10 kl. 18:28
er det her mon en fløjlsand?.

rødvig idag.

fløjlsand? (er det her mon en fløjlsand?.

rødvig idag.)
Per Christensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2015)
#1 Svar postet d. 14-02-10 kl. 19:06. Emne: fløjlsand?
Ja, en fin udfarvet han.

Køb bogen fugle i felten. Det er en af de bedste bestemmelsesbøger til en billig pris.

Den er uundværlig for en fugleinteresseret.

Hilsen Palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Christensen
#2 Kommentar postet d. 14-02-10 kl. 19:08. Emne: fløjlsand?
tak for svar.

jeg har en fuglebog men der har den hvidt omkring øjnene.

mvh.Per

Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2015)
#3 Svar postet d. 14-02-10 kl. 19:32. Emne: fløjlsand?
Det ses faktisk også svagt under øjet på dit billede. Man ser heller ikke selve øjenfarven på dit foto, den har faktisk lys hvidblå iris.

Hilsen Palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1185)
#4 Svar postet d. 14-02-10 kl. 20:00. Emne: fløjlsand?
Der hvide under øjet mangler og det er underligt - det kan være en ungfugle, der er usædvanligt langt fremme med fældningen, eller den kan være olieramt, bedre billede ellers er jeg nødt til selv at ta'' op og se den

Er den fotograferet i havnen eller er der isfrit udenfor?

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Christensen
#5 Kommentar postet d. 14-02-10 kl. 20:02. Emne: fløjlsand?
den var udenfor havnen (ved parkeringspladsen og tårnet)

Besvar | Kommentér

Per Christensen
#6 Kommentar postet d. 14-02-10 kl. 20:08. Emne: fløjlsand?
jeg fik desværre ikke noget ordentligt billede af den (den var langt ude), men det her er den beskåret noget mere

fløjlsand? (jeg fik desværre ikke noget ordentligt billede af den (den var langt ude), men det her er den beskår)
Per Christensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1185)
#7 Svar postet d. 14-02-10 kl. 20:15. Emne: fløjlsand?
Den er sgu'' nok olieramt - passer også godt med at den ligger alene inde ved land - ser om jeg får tid til at køre en fototur i morgen - det er jo ferie. Lad os så få noget (sol)lys!

Besvar | Kommentér

Per Christensen
#8 Kommentar postet d. 14-02-10 kl. 20:37. Emne: fløjlsand?
den var sammen med en hun, de dykkede hele tiden og virkede i det hele taget meget normale.

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1185)
#9 Svar postet d. 15-02-10 kl. 14:30. Emne: fløjlsand?
Per, jeg så kun en fløjlsand ved Rødvig i dag - en and. Jeg har forstørret dit crop yderligere, og det virker som om der er brunlige felter i hovedet og skuldre. Jeg er ret overbevist om at det er en ung andrik. Den kan være både fra 2009 og 2008. Generelt er fløjlsandrikker længe om at få egentlig pragtdragt. De fleste når ikke at få en dragt som den på dit billede første vinter. Nogle få får ikke en helt udviklet dragt 2. vinter. JEg tror din fugl er en sådan, da den har forholdsvis meget gult på næbbet, mere end man normalt ser i første vinter.

Hvis du har fotograferet fra tårnet til den iskant, der var i dag må det da mindst være 800mm

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator